تیراندازی شدید در کالیفرنیای آمریکا

تیراندازی شدید در کالیفرنیای آمریکا

پلیس ساکرامنتو گفته که حادثه تیراندازی بامداد امروز یکشنبه در مرکز این شهر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، چند قربانی برجاگذاشته، هر چند هویت قربانیان این حادثه هنوز مشخص نشده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ در تصاویر ویدیویی منتشر شده در شبکه توئیتر، مردم در حال دویدن در خیابان با صدای تیراندازی شدید در پس زمینه به همراه چند دستگاه آمبولانس که به صحنه تیراندازی اعزام شده اند، دیده می شود.

پلیس جزئیان اندکی درباره شرایط این تیراندازی منتشر کرده، اما گفته حضور گسترده پلیس در این مکان ادامه خواهد یافت و تیراندازی هنوز پایان نیافته است.

بر اساس آخرین داده‌های "آرشیو خشونت با اسلحه" (Gun Violence Archive)، از ابتدای سال جاری (۲۰۲۲) تا یکشنبه گذشته، ۱۰۷ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا ثبت شده است که در جریان آن‌ها، ۶۵ کودک و ۲۸۰ نوجوان جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین از ابتدای سال جاری (۲۰۲۲) تا یکشنبه گذشته و در بحبوحه افزایش خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا، ۱۰۷ مورد تیراندازی ثبت شده که در جریان این خشونت‌های مسلحانه، ۶۵ کودک آمریکایی تا ۱۱ سال کشته و ۱۴۷ کودک مجروح شده‌اند که این نشان دهنده وضع وخیم استفاده از سلاح در این کشور است.

در سال ۲۰۲۲، ۲۸۰ نوجوان بین ۱۲ تا ۱۷ سال، در جریان خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده  و ۶۵۸ نفر مجروح شده اند.

 همچنین طبق اطلاعات منتشر شده توسط "آرشیو خشونت با اسلحه"، تا روز سه شنبه، تعداد کل مرگ‌ومیر ناشی از اعمال خشونت‌آمیز شامل استفاده از سلاح در ایالات متحده به چهار هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

سازمان غیر دولتی "اِوری تون" (Everytown) نیز در تارنمای خود گزارش داد ۵۴ درصد اعمال خشونت‌آمیز در ایالات متحده مربوط به خشونت خانگی است و از هر سه مورد تیراندازی که در این نوع پرونده‌ها مشاهده شده است، یک نفر برای حمل سلاح گرم، منع قانونی داشته است.  خشونت مسلحانه در سراسر آمریکا رخ می‌دهد، اگرچه شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب)، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در طول سال ۲۰۲۱، رکوردهای جدید قتل را به نام خود ثبت کردند.

طبق بررسی Small Arms Survey، شهروندان آمریکایی ۳۹۳ میلیون سلاح گرم دارند که این کشور را در بالاترین سرانه سلاح های مرگبار برای هر نفر در جهان قرار می‌دهد.

از نظر "آرشیو خشونت با اسلحه"، تیراندازی جمعی زمانی اتفاق می‌افتد که به چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب تیرانداز، شلیک می‌شود.