تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا/ ۷ نفر کشته و زخمی شدند  

چهارمین تیراندازی جمعی در کالیفرنیا در ماه جاری

تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا/ ۷ نفر کشته و زخمی شدند    

در پی وقوع یک حمله مسلحانه در ایالت کالیفرنیا واقع در آمریکا، ۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی سی ان ان، آتش نشانی شهر لس آنجلس امروز شنبه اعلام کرد که در تیراندازی این شهر ۳ نفر کشته و دست کم ۴ تَن زخمی شدند که چهارمین تیراندازی جمعی در کالیفرنیا در ماه جاری به شمار می رود.

آنطور که سخنگوی آتش نشانی لس آنجلس اعلام کرده است، در ساعت ۲:۳۵ بامداد امروز (به وقت محلی) در یک خیابان مسکونی در شمال غربی مرکز شهر درخواست کمک شده و از سوی مأموران پاسخ داده شد.

تا کنون در خصوص وضعیت ضارب یا ضاربین این حادثه خبری رسانه ای نشده است.

پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیراً نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالیست که لابی پرقدرت اسلحه سازی در آمریکا که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ پیشتر اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است و این موضوع چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای می‌گذارد.

قدرت و نفوذ لابی های کارخانجات تولید سلاح در لایه های قدرت آمریکا، از مهمترین دلیل انفعال در مقابل کشتارهای کور و بی توجهی به به روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم است.