تکواندو قهرمانی آسیا؛ هتریک بانوان در کسب طلا

تکواندو قهرمانی آسیا؛ هتریک بانوان در کسب طلا

در سومین روز از بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در فینال این رقابت‌ها 2 بر صفر به نماینده چین باخت و نقره گرفت.

نادعلیان برای رسیدن به فینال نمایندگان قطر و افغانستان را شکست داده بود. زهرا اسماعیل پور در فینال وزن ۷۳- با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳ حریف ازبک خود را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. وی امروز صبح با برتری مقابل نمایندگان اردن و کره جنوبی راهی فینال شد.

اکرم خدا بنده لو  در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و ۹ بر ۴ به  برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.سرگروه تیم ملی بانوان نیز در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

تا پایان روز دوم این رقابت‌ها تیم ملی ایران با یک مدال طلا ناهید کیانی، چهار نقره میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده ودومدال برنز زهرا شیدایی و دانیال بزرگی تعداد مدال های خود را به عدد 7 رساند.
بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا از سوم تیر با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون آغاز شده و تا دوشنبه هفتم تیرادامه خواهد داشت.