تکمیل ۱۰۰ درصدی ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری کشور

وزیر میراث فرهنگی: باید به زیرساخت ها و تکمیل طرح ها در سال جدید توجه بیشتری کنیم

تکمیل ۱۰۰ درصدی  ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری کشور

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در حاشیه بازدید از غار تاریخی دانیال سلمانشهر از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور در سومین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱  خبر داد.

عزت اله ضرغامی با اشاره به افزایش سفر‌های نوروزی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: هم اکنون شهر‌های بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران مواجه هستند.

او گفت: با توجه به حجم مسافر و گردشگر باید به زیر ساخت‌ها نیز اهتمام بیشتر‌ی داشته باشیم، بنابراین یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه توجه به زیر ساخت‌ها و تکمیل و بهره برداری از طرح‌های گردشگری در سال ۱۴۰۱ است.

ضرغامی گفت: بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها، مراکز دیدنی و پارک‌های کشور در دو روز گذشته  به ۴ برابر سال گذشته رسیده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: استان‌های تهران، فارس، اصفهان و استان‌های شمالی بیشترین سفر و بازدید را داشتند.

او در بازدید از غار تاریخی دانیال سلمانشهر نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا زیر ساخت‌های گردشگری هر چه سریعتر برای بازدید کنندگان مهیا شود، جاده، پارکینگ و اسکان از جمله برنامه‌هایی است که با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی باید تحقق پیدا کند

ضرغامی مازندران را یکی از جاذبه‌های، طبیعی، تاریخی مقاصد گردشگری و توریستی کشور اعلام کرد.