توقیف تجهیزات قهوه‌ساز دو فروشگاه به علت مسمومیت افراد

توقیف تجهیزات قهوه‌ساز دو فروشگاه به علت مسمومیت افراد

شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر اعلام کرد: تجهیزات قهوه‌ساز دو فروشگاه در این شهرستان به علت شکایت اهالی دو منطقه مبنی بر مسمومیت چندین مصرف کننده توقیف شد.

بر اساس گزارش دریافتی روز شنبه، پیگیری ها از سوی دادستان و شبکه بهداشت و درمان مهر انجام شد و محصولات آن ها تا مشخص شدن نتیجه نهایی توقیف شد.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر دراین باره توضیح داد: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی مبنی بر مسمومیت یک نفر مصرف‌ کننده قهوه، تیم بازرسان بهداشت برای پیگیری موضوع به مکان مدنظر اعزام شدند.
هادی اکبری افزود: به طور همزمان با دادستان شهرستان مهر نیز تماس حاصل شد و ضمن هماهنگی با مقام قضایی مغازه مذکور ۲۴ ساعت پلمپ و قهوه و دستگاه  قهوه ساز این واحد جمع آوری شد.
اکبری اضافه کرد: بعد از این حادثه و ساعاتی بعد از منطقه دیگر شهرستان نیز گزارش مسمومیت بر اثر مصرف قهوه به واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان ارسال شد که با هماهنگی های صورت گرفته، قهوه های موجود و تجهیزات تهیه قهوه این مکان نیز توقیف شد  که بعد از انجام مراحل قانونی به آزمایشگاه های مرجع ارسال شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، در مغازه های مذکور تا بررسی کامل موضوع از سوی مقام قضایی شهرستان و مشخص شدن نتیجه آزمایش، فروش قهوه ممنوع است.
شهرستان مهر در فاصله 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.