تنور بسکتبال ایران داغ می‌شود

آغاز لیگ برتر از فردا

تنور بسکتبال ایران داغ می‌شود
در این دوره از مسابقات 12 تیم حضور دارند

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، از فردا (پنج‌شنبه) ۷ مهر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و ۱۲ تیم حاضر در این دوره از مسابقات، در ۶ بازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا بار دیگر تنور بسکتبال در کشور داغ شود.

در دو فصل گذشته، سوپر لیگ بسکتبال ایران هرچند با تعداد تیم بیشتری پیگیری شد، اما به دلیل کرونا مسابقات به صورت متمرکز و بدون تماشاگر، به میزبانی سالن آزادی در تهران پیگیری می‌شدند؛ اتفاقی که به عقیده بسیاری روی کیفیت لیگ تاثیر منفی داشت.

با روی کار آمدن جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال، دو تغییر جدی در سوپر لیگ ایران رخ داد که به ترتیب می‌توان آن‌ها را کاهش تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات و تغییر روش برگزاری رقابت‌های لیگ نام برد.

پس از تشکیل سازمان لیگ بسکتبال ایران، با توجه به برگزاری جلسات مخالف نهایتا اعضای سازمان لیگ به این نتیجه رسیدند که بازی‌های این فصل به صورت رفت و برگشت و در یک گروه ۱۲ تیمی برگزار شوند. ضمن اینکه حضور هواداران در سالن مسابقات نیز طبق پروتکل‌ها آزاد است.

قهرمان فصل گذشته این مسابقات تیم شهرداری گرگان است که در فصل جاری نیز با جذب ستارگانی چون بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و پری پتی آمریکایی، همچنان مدعی اصلی قهرمانی است و باید دید در انتهای فصل آیا آن‌ها می‌توانند از قهرمانی خود دفاع کنند یا نه.

 برنامه بازی‌های هفته نخست لیگ برتر بسکتبال (تاریخ: پنج‌شنبه ۷ مهر):

در هفته اول مسابقات دیدار شهرداری گرگان با ذوب آهن اصفهان و صنایع هرمزگان با کاله آمل برگزار نمی شود.

بدین ترتیب در این هفته از مسابقات چهار دیدار به شرح زیر برگزار خواهد شد:

* آویژه صنعت مشهد - نبوغ اراک

* توفارقان تبریز- مس رفسنجان

* مس کرمان - نفت آبادان

* مهرام تهران - رعد پدافند ایران