تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای در فارس

تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای در فارس

استاندار فارس اعلام کرد که به فرمانداری‌های این استان اعلام شده که کاهش وقوع حوادث رانندگی به شکل فصلی در دستور کار قرار گیرد.

محمدهادی ایمانیه در جلسه راهبردی تصادفات استان فارس گفت: امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری، میراث فرهنگی، صداوسیما و رسانه‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و تدابیری که اندیشیده شده ، نوروز حداکثر کاهش را در زمینه تلفات ناشی از تصادفات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان فارس یکی از بالاترین استان‌ها در مرگ ناشی از تصادفات است، اظهارداشت: در چند ماه گذشته جلسات مختلف برگزار و تصمیماتی گرفته شد تا فوت و جرح ناشی تصادفات در استان کاهش یابد. 

ایمانیه با بیان اینکه امروز در برخی از محورها شاهد کاهش قابل توجه تصادفات هستیم به گونه‌ای ‌که برخی از محورها تا ۴۰ درصد نیز کاهش داشته است، گفت: در آستانه نوروز قرار داریم و امیدواریم که با رهایی از کرونا سفرهای بین شهری و استانی افزایش یابد. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه در صورت کاهش شرایط کرونایی در عین اینکه پذیرای مسافران هستیم باید مواظب باشیم که مسافران در استان فارس مرتکب جرح و فوت ناشی از تصادف نشوند، افزود: با همکاری نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری، میراث فرهنگی، صداوسیما و رسانه‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها امیدواریم نوروز حداکثر کاهش را در زمینه تلفات ناشی از تصادفات داشته باشیم.

ایمانیه با تاکید به تدابیری که باید برای این منظور اتخاذ شود، بیان کرد: پاکسازی ورودی شهرها از نظر مشکلاتی که سبب مسدود شدن راه‌ها می‌شود، ساماندهی دست فروش‌ها و کسانی که اجاره منازل و اسکان مسافران را دنبال می‌کنند و کنترل دوربین‌ها و رفع  خرابی‌های احتمالی آنها در این فاصله از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به دیگر اقداماتی که باید برای نوروز انجام شود، افزود: مشکل آنتن‌دهی موبایل در محورهایی که ضعیف است، باید حل شود همچنین بنا شد که سازمان راهداری لیستی از نقاط حادثه‌خیز و  چگونگی برطرف شدن آنها در عرض ۳‌سال آینده تهیه کند و در این زمان باقی مانده نیز روی بدترین نقاط متمرکز شود تا بتوانیم مشکل را حل کنیم. 

ایمانیه گفت: تصمیمی به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شد مبنی بر اینکه با همکاری ادارات مستقر در هر شهرستان از زمستان امسال تا پایان زمستان ۱۴۰۱ هر فصل ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات را کاهش دهیم.