تصویب دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق‌ها

تصویب دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (17 مهر) مجلس در روند بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با تقاضای بررسی دوفوریتی این لایحه موافقت کردند.

نماینده دولت در بیان دلیل درخواست بررسی دوفوریتی لایحه مذکور، گفت: در ابتدای امسال به‌دنبال جنگ روسیه و اوکراین و موج تورمی در کالاهای اساسی و افزایش نرخ حمل‌ونقل و انرژی شاهد تورم در همه جای دنیا بودیم، از طرفی به‌دنبال افزایش 57درصدی محاسبه حداقل حقوق مشمولان قانون کار اختلاف فاحشی میان دریافتی کارکنان دولت و کارگران شد به‌نحوی که حداقل حقوق دریافتی کارگران دارای یک فرزند 6 میلیون و 300 هزار تومان بوده و حداقل دریافتی کارمندان دولت با شرایط مذکور 5 میلیون و 600 هزار تومان شد.

وی با بیان اینکه به‌دنبال شکاف درآمدی میان کارگران و کارکنان دولت رئیس جمهور دستور تدوین طرحی برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را داد، افزود: در صورت تصویب لایحه مذکور افزایش حقوق‌ها به‌صورت پلکانی خواهد بود و حقوق‌های پایین‌تر افزایش بیشتری خواهند داشت که این روش منجر به عدالت بیشتر در پرداخت حقوق‌ها خواهد شد.

نماینده دولت اظهار کرد: همچنین با تصویب لایحه مذکور با هدف افزایش عدالت در پرداخت‌ها دستگاه‌هایی که فوق‌العاده ویژه کارکنانشان زیر 35 درصد است، در صورت وجود منابع درآمدی در دستگاه مذکور تا سقف 35 درصد افزایش حقوق خواهند داشت، همچنین در این لایحه به قانون جمعیت و حمایت از خانواده نیز توجه شده است به‌نحوی که متناسب با تعداد فرزندان کارکنان افزایش حقوق نیز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده است تا بعد از بررسی‌های لازم به صحن علنی مجلس بیاید تا به تصویب نمایندگان مجلس برسد.