تصاویر| زلزله مرگبار؛ مصیبت جدید جنگ‌زدگان سوریه

تصاویر| زلزله مرگبار؛ مصیبت جدید جنگ‌زدگان سوریه

 در جندریس در شمال غربی استان حلب سوریه، ساکنان به تکاپو افتادند تا بقایای زندگی خود را از بین تپه‌های بتون و فلز خرد شده بیابند و بیاورند.

برخی در حالی که بالای آوار خانه هایشان نشسته بودند گریه می‌کردند. برخی دیگر در میان چند درخت زیتون برای کودکان چادر برپا کردند. برخی از مردم که فقط بیل و کلنگ در اختیار داشتند در حال جستجو در میان آوار‌ها بودند.

جنگ داخلی در سوریه پیش از این اثر خود را بر ساکنان و آوارگان داخلی که در شمال غرب سوریه پناه گرفته بودند، گذاشته بود، اما زمین لرزه‌های مرگباری که دوشنبه گذشته ترکیه و مناطق شمالی سوریه را لرزاند، وضعیت آن‌ها را بسیار بدتر کرده است.

بیش از چهار میلیون نفر در منطقه تحت کنترل شورشیان در شمال غربی سوریه زندگی می‌کنند، جایی که در معرض حملات هوایی بی وقفه و فقر گسترده قرار گرفته اند. ساکنان مناطق شمالی و مرز ترکیه از زلزله‌های ۶ فوریه به شدت آسیب دیدند.

بسیاری در این منطقه در چادر‌های شلوغ یا ساختمان‌هایی زندگی می‌کردند که قبلاً در اثر بمباران‌ها تخریب شده بودند. زمین لرزه بسیاری را برای بار دوم یا سوم آواره و بی‌جا کرده است.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، شمار قربانیان زلزله در سوریه به ۵۸۱۴ نفر رسیده است.

همچنین زمین لرزه در ترکیه نیز تاکنون ۳۱ هزار و ۶۴۳ قربانی گرفته و به این ترتیب مجموع تلفات این حادثه مرگبار در دو کشور از ۳۷ هزار تن عبور کرده است.