تصاویر | حضور پرشور گردشگران برای بازدید از میراث جهانی تخت جمشید

تصاویر | حضور پرشور گردشگران برای بازدید از میراث جهانی تخت جمشید

تخت‌جمشید از پُربازدیدترین اماکن گردشگری فارس در نوروز ۱۴۰۱ به شمار می‌رود که این آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، رتبه دوم بازدیدهای نوروزی اماکن تاریخی استان را به خود اختصاص داده است.

با گذشته‌ای پُرافتخار در کنار کوه‌های بی زوال و برفَراز دشتهای بی‌مِثال، شکوهمندانه و استوار سربر اوج آسمان برآورده و پا بر اعماق زمین فرو برده است. با گذشت هزاران سال هنوز هم نمادی از عظمت تمدن ایران زمین به شمار می‌رود و کاخ‌های مجلل و پُر نقش و نگارش، اُبهت و هیبت تاریخ باستانی را به رخ می‌کشند. یادگاری عظیم از پیشینیان که هر نوروز دروازه هایش به زیر خیمه زرین خورشید پذیرای میهمانان نوروزی هستند. میهمانانی که از سراسر جهان برای بازدید از این میراث بشری رهسپار استان فارس می‌شوند. 
تخت جمشید در فاصله حدود ۵۵ کیلومتری شمال شیراز و در محدوده شهرستان مرودشت قرار دارد. شهرستانی که آثار تاریخی دیگری از دوره‌های هخامنشیان و ساسانیان همچون نقش رستم و نقش رجب را در خود جای داده است.
بنا بر اعلام مسئولان، افزون بر ۱۵۷ هزار و ۶۶۴ بازدید کننده از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ از تخت جمشید دیدن کرده اند.