تشریح پروژه‌های بسیج سازندگی در فارس

تشریح پروژه‌های بسیج سازندگی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس به تشریح پروژه‌های در دستور کار سازمان در بخش آبرسانی، اشتغال، راه و مسکن در استان پرداخت.

اسماعیل قزل سفلی در نشست فرمانداران شهرستان‌های فارس که در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، با اشاره به سبک مدیریتی شهید بهشتی و استفاده ویژه از تمام ظرفیت‌ها بیان کرد: مجموعه بسیج سازندگی تکلیف خود می‌داند در مردمی سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی کمک رسان باشیم. متولی اصلی محرومیت زدایی دولت است و بسیج به عنوان یک بازوی کمک کننده به شمار می‌رود. بسیج سازندگی ظرفیتی دارد که میتواند در کنار تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی را رسالت خود می‌داند و دارای یک برنامه مشخص و معین در این زمینه، تحت عنوان برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه می باشد که روستاها و حاشیه‌های شهر نقطه هدف این برنامه است و در حوزه زیر ساختی و عمرانی به دنبال اجرای برنامه‌ها در ۴ مسئله آب، راه روستایی، اشتغالزایی و مسکن بوده و خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به برنامه ۵ ساله بسیج سازندگی برای کمک رسانی به روستائیان گفت: طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگترین پروژه‌ها در این زمینه در حال اجراست که به دنبال رفع مشکل آب ۳۷۲ روستای ۲۰ شهرستان فارس است و طبق تفاهم نامه ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو و توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.

قزل سفلی با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و در مدت ۳۰ ماه انجام خواهد شد، عنوان کرد:  انتظار می‌رود فرمانداری‌ها در راستای تسریع عملیات اجرایی این ۳۴ مجتمع آبرسانی و ۱۱ پروژه تک روستایی، همه ظرفیت‌های پیرامونی شهرستان را بسیج کنند و این ظرفیت در کنار بسیج قرار گیرد.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به سیاست‌های ۲۴ بندی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند، اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف کار آفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی ورود کرده‌ایم که با تسهیل گری و توانمند سازی و اجرای طرح‌های مختلف مانند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، ایجاد قطب های صنایع تبدیلی، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی، پنل های خورشیدی ۵ کیلو واتی و ... کمک کننده به ادارات و نهادهای مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم.

قزل سفلی احداث مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های هدفمند این سازمان در سال جاری نام برد و گفت: در این حوزه از ظرفیت قیر رایگان برای کمک به راه‌های روستایی و از ظرفیت گروه‌های جهادی برای احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.