تشدید نظارت بر خوابگاه های خودگردان دانشجویی در شیراز  

تشدید نظارت بر خوابگاه های خودگردان دانشجویی در شیراز    
در این طرح، خوابگاه‌های خودگردان فاقد مجوز پلمپ شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز در حاشیه بازدید سرزده از خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان، از طرح تشدید نظارت، بازرسی و ساماندهی این خوابگاه‌ها خبر داد و تأکید کرد: در این طرح، خوابگاه‌های خودگردان فاقد مجوز پلمپ شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

جعفر طاهری با بیان اهمیت و ضرورت ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان اظهار داشت: شیراز به واسطه دارا بودن دانشگاه‌های متعدد دولتی در رده‌های بالای کشوری، در جایگاه ویژه ای قرار داشته و میزبان طیف گسترده ای از دانشجویان از نقاط مختلف کشور است و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی از جمله دانشگاه‌ها، برنامه ریزی مطلوب‌تری برای اسکان آنان فراهم سازند.

معاون فرماندار با اشاره به پیگیری‌ها و مصوبات کمیسیون دانشجویی فرمانداری شیراز در رابطه با ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان افزود: خوشبختانه با نگاه حمایتی و مصوبات اخیر کمیسیون دانشجویی استان، حمایت از دانشجویان و متصدیان خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان به‌عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار ویژه قرار گرفته و ساماندهی وضع موجود تسریع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با اعلام حمایت از خوابگاه‌های خودگردان دارای مجوز، خاطرنشان کرد: کلیه خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان مکلف هستند تا نیمه اول شهریورماه جاری نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز از امور دانشجویی دانشگاه شیراز اقدام کنند چرا که پس از مهلت مقرر، با خوابگاه‌های دانشجویی فاقد مجوز و شناسنامه، برابر قانون برخورد خواهد شد.

طاهری همچنین توجه جدی به خواسته‌های به حق دانشجویان، ساماندهی و بهبود امکانات و افزایش ضریب ایمنی خوابگاه‌های دانشجویی را وظیفه رؤسای دانشگاه‌های شیراز به ویژه دانشگاه‌های غیر دولتی دانست و از حمایت همه جانبه فرمانداری شیراز در این راستا خبر داد.

رئیس کمیسیون دانشجویی فرمانداری شیراز با تأکید بر ضرورت رفع نواقص و مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان شیراز تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، یادآور شد: طرح تشدید نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی شیراز در طول ترم تحصیلی نیز با جدیت ادامه خواهد داشت و با خوابگاه‌های فاقد مجوز و استاندارهای لازم، طبق مفاد آئین‌نامه، برخورد و ضمن انتقال دانشجویان تحت پوشش به سایر خوابگاه‌های دارای مجوز، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت اصلاح شیوه اسکان و تأمین امکانات رفاهی و امنیتی مورد نیاز دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در این خوابگاه‌ها، از دانشجویان غیر بومی و خانواده‌های آنان خواست، برای سال تحصیلی جدید از لیست خوابگاه‌های دارای مجوز که در اختیار معاونت دانشجویی کلیه دانشگاه‌های سطح شهرستان قرار دارد استفاده کنند.