تشدید بحران فضای آموزشی در بویراحمد با ۲ هزار دانش‌آموز جدید

نیاز شهرستان به ۲۰ کانکس جدید

تشدید بحران فضای آموزشی در بویراحمد با ۲ هزار دانش‌آموز جدید

با نزدیک شدن به مهرماه و بازگشایی مدارس آنچه بیش از همه خودنمایی می‌کند بحران فضای آموزشی است که بیش از همه در شهرستان بویراحمد با آن مواجه هستیم.

طبق گفته حسنعلی عزت‌خواه اگر همه ساله در بویراحمد ۶۰ کلاس درس ساخته شود در پایین آمدن تراکم دانش‌آموزی در این شهرستان هیچ تاثیری ندارد.

کوروش دلشاد رئیس اداره آموزش و پرورش با اشاره به بحران فضای آموزشی در این شهرستان گفت: ‌‌۵۹۸ مدرسه با دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در این شهرستان وجود دارد که پاسخ‌گوی جمعیت ۷۰ هزار نفری دانش‌آموزی این شهرستان نیست.

 وی همچنین با اشاره به ورودی دو هزار و ۴۰۰ دانش آموز جدید به مدارس بویراحمد، اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز بحران فضای آموزشی در این شهرستان را تشدید می‌کند.

دلشاد با اشاره به اینکه به دلیل کمبود فضای آموزشی مجبور شدیم در نقاط حاشیه شهر کانکس اضافه کنیم، گفت: برای سال تحصیلی جدید نیازمند ۲۰ کانکس هستیم  که درخواست می‌کنیم در هر منطقه‌ای از استان که مدرسه جدیدی به بهره‌برداری می‌رسد کانکس آن را در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار دهد.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به بحران فضای آموزشی به ویژه در بویراحمد بیان کرد: ۲۳۲ مدرسه کانکسی و‌ کپری در استان وجود دارد.

وی با اشاره به ۴۴ میلیارد اعتبارات فصل آموزش در بودجه استان و ۱۱۱ میلیارد اعتبار از محل محرومیت‌زدایی عنوان کرد: مدارس کانکسی مجهز می‌شوند.

 همچنین بخوانید:

آمار نگران کننده مدارس کانکسی یک استان