تسهیل صادرات و واردات کالا در بوشهر

تسهیل صادرات و واردات کالا در بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پیگیری برای تسهیل در امور صادرات و واردات کالا در بندر بوشهر با هدف اقتصادی‌تر شدن فعالیت در این زمینه خبر داد.

علی باستین ظهر سه‌شنبه در حاشیه ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: چند دستور کار اصلی را داشتیم که یکی از آنها پیگیری در خصوص حذف یک سری استثنائات از سود ۲۰ درصد واردات کالاهای بازرگانی به بندر بوشهر بود.

وی اضافه کرد: این موضوع قبلاً پیگیری شده بود و الان در دستور کار است که موضوع پیگیری شده و استثنائات حذف شود که رونقی برای بوشهر ایجاد کند و رقابت‌پذیری را بیشتر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عمق‌بخشی به کانال ورودی بندر بوشهر را یکی دیگر از موضوعات عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حداکثر شناورهای ۳۰ هزار تنی قابلیت ورود به بندر بوشهر را دارند که با عمق‌بندی به کانال ورودی به میزان ۱۵ متر، شناورهای با بار ۵۰ هزار تن قابلیت ورود به بندر بوشهر را خواهند داشت.

حذف عوارض حمل و نقل دریایی

باستین تاکید کرد: مصوبه دیگری که در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است، گرفتن نیم درصد از محل صادرات محصولات و کالاهای کشاورزی به ویژه آبزیان و کشت گلخانه‌ای است.

وی ادامه داد: از طریق مجلس و دولت پیگیر هستیم که این نیم درصد را بتوانیم حذف کنیم که صادر کنندگان با هزینه کمتری بتوانند صادرات را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: حذف عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل دریایی از دیگر مسائلی است که دنبال می‌شود تا واردکنندگان و صادرکنندگان نخواهند این عوارض را پرداخت کنند.

وی افزود: امیدواریم با اصلاح این موارد شاهد بهبود صادرات و واردات در استان باشیم.