آیت‌الله دژکام: ترس از تقویت اقتصاد ایران از دلایل اغتشاشات است

آیت‌الله دژکام: ترس از تقویت اقتصاد ایران از دلایل اغتشاشات است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید براینکه از مباحث اقتصادی نمی‌توان غفلت کرد، اقتصاد را میدان جنگ امروز و ترس از تقویت اقتصاد ایران را یکی از دلایل موثر در ایجاد اغتشاشات و جنگ رسانه‌ای دشمنان دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم بزرگداشت شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) و شهدای طلبه حوادث اخیر که از سوی مجمع نمایندگان طلاب استان فارس در مسجد اهل بیت (ع) قم برگزار شد، با اشاره به آیات ۱۵۵ و ۱۵۶ سوره بقره، گفت: فضای عمومی جامعه ما لبریز از آزمایشات و امتحانات است و وجود مقدس امام صادق (ع) و سایر ائمه فرموده اند که پیش از ظهور حضرت، این آزمایشات به صورت جدی برای شیعه پیش خواهد آمد.

نمایندگی ولی فقیه در فارس افزود: منظور از جمله پایانی آیه ۱۵۵ سوره بقره که فرموده است: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ» این نکته است که در روایات هم به آن اشاره شده که بشارت دهید به ظهور مهدی آل محمد (عج) که آن حضرت خواهد آمد و دردها و رنج ها را که بشریت را گرفتار خود کرده، از بین خواهد برد.

آیت الله دژکام با اشاره به شهادت شهدای حادثه تروریستی شیراز است اظهار داشت: مصیبت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ برای مردم شیراز بسیار سنگین بود که به حریم فرزند حضرت موسی بن جعفر (ع) جسارت شد و جمعیت بسیار زیادی در فردای آن واقعه برای عرض تسلیت در این حرم گردهم آمدند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امروز به لطف خدا در مسئله نظامی کارآمد هستیم، خاطرنشان ساخت: از مباحث اقتصادی نیز نباید غفلت کرد زیرا اقتصاد، میدان جنگ امروز است. البته این دولت، تقویت مباحث اقتصادی را آغاز کرده است و یکی از دلائل اغتشاشات و جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن نیز همین ترس از تقویت اقتصاد ایران است.

آیت الله دژکام بیان داشت: نکته مهم دیگر این است که در کنار مباحث نظامی و اقتصادی، باید برای مباحث تبلیغی نیز تلاش کنیم؛ ما در بحث تبلیغ در فضای مجازی با آنچه باید باشد فاصله داریم و نباید میدان را خالی بگذاریم تا دشمن بتواند پیشروی کند. تبلیغ از گذشته برای طلاب و روحانیون بوده و امروز نیز در فضای مجازی باید میدان را به دست بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: افسران جنگ رسانه ای و تبلیغی، اهالی علم هستند و ما در این خصوص در قبال مردم و جامعه مسئولیم.