تردد ورودی‌های استان فارس ۲۴۸ درصد افزایش یافت

تردد ورودی‌های استان فارس ۲۴۸ درصد افزایش یافت

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس از افزایش ۲۴۸ درصدی تردد‌ها در ورودی‌های استان (از سمت اصفهان) نسبت به سال گذشته، خبر داد.

حمید احمدی از ثبت یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۱۷ تردد در محور‌های مواصلاتی استان در روز گذشته چهارم فروردین‌ماه خبر داد و گفت: تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به پارسال در همین بازه زمانی ۶۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال ۲۴۸ درصد افزایش داشته است، همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۲۰ درصدی را به همراه داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را ۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۶۲ هزار و ۲۹۰ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۵۱ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۶ هزار و ۵۷۶ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس تصریح کرد: از کل تردد‌های انجام شده ۶ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۹ کیلومتر بر ساعت بوده است.

اوافزود: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ مرودشت_شیراز، صفاشهر_آباده، سعادتشهر_ مرودشت، شهررضا_آباده- دشت ارژن_قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان بوده است.

احمدی گفت: در محور شیراز- مرودشت ۵۹ هزار و ۷۶۴۷۹۶ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۵ هزار و ۲۹۶ تردد، شیراز_ کوار ۲۳ هزار و ۴۵۴ تردد، شیراز_دشت ارژن ۳۰ هزار و ۲۶۳، سعاتشهر_صفاشهر_ ۲۱ هزار و ۸۶۴ تردد، شیراز_سروستان ۱۶ هزار و ۸۴۷ تردد، قائمیه_ نورآباد ۱۳ هزار و ۲۷ تردد، کازرون_بوشهر ۱۸ هزار و ۲۷۵ تردد و نورآباد_گچساران نیز ۱۱ هزار و ۳۹۸ تردد ثبت شده است.

او به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.