تذکر دادستان به برپاکنندگان تورهای غیرمجاز در فارس

تذکر دادستان به برپاکنندگان تورهای غیرمجاز در فارس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد که با سایت‌های غیرمجاز و متخلفان فروش بلیط و برپایی تورهای گردشگری، طبق قانون برخورد خواهد شد.

سید مصطفی بحرینی در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس، گفت: در اسرع وقت با افرادی که بدون داشتن مجوز در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش تورهای مسافرتی و بلیط می‌کنند برخورد قانونی می شود.

 بحرینی عنوان کرد: برای ایجاد و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر از طریق خطوط پروازی و ریلی جلساتی را برای بررسی و حل مشکلات، با مسئولین ذیربط  برگزار خواهیم کرد.

در این دیدار که به میزبانی دادستانی استان فارس برگزار شد، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز به طرح اجمالی برخی از مشکلات و تنگناهای پیش روی فعالان این بخش به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد گردشگری پرداخت.

محمود فخری نبود پرواز در مسیر کشورهای هدف توسعه گردشگری نظیر عراق، کمبود تعداد قطارهای مسافربری با مبدا شیراز در مسیرهای مختلف داخلی، برگزاری تورهاو فعالیت سایت های غیر مجاز و همچنین آمار پایین تعداد وسایل مسافر مورد پذیرش در سفرهای با هواپیما و قطار از مقصد فارس در مقایسه با استان های همجوار را مهمترین مشکلات دانست.

فخری گفت: بیش از ۳۰ درصد کل ظرفیت گردشگری و میراثی کشور در فارس قرار دارد حال آنکه به دلیل موانع ایجاد شده توسط برخی دستگاه‌های اجرایی، امکان بهره‌وری مناسب از این ظرفیت فراهم نشده است.