تدوین سند محرومیت‌زدایی شیراز در دستور کار

تدوین سند محرومیت‌زدایی شیراز در دستور کار

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تدوین سند محرومیت زدایی و نقشه ژئو دیتای GIS شهر شیراز در دستورکار است.

سیده مریم حسینی  با اشاره به تأیید مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در زمینه الزام شهرداری به تهیه و تکمیل سند محرومیت زدایی و نقشه ژئو دیتای GIS این شهر و ابلاغ این مصوبه از فرمانداری شیراز به شهرداری افزود: پیش نویس اولیه طرح از مدت ها قبل تدوین و مراحل اداری و قانونی و حقوقی آن در معاونت برنامه ریزی و برنامه بودجه شهرداری شیراز در حال انجام است و به زودی سند نهایی جهت ارائه به صحن تقدیم شورای اسلامی شهر شیراز خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: با توجه به نیاز نهاد ها و ارگان ها به آمار و اطلاعات جامع واقعی و بروز از نیازهای محلات محروم و مناطق حاشیه ای شهر شیراز جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر و جلوگیری از موازنه کاری و نیز اهمال در مسئولیت ها این طرح در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفت.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با اجرایی شدن این سند هم شاهد کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در محلات محروم خواهیم بود و هم نوع خدمات به نیازمندان واقعی خواهد رسید. 

پیش‌تر فرماندار شهرستان شیراز با اعلام اینکه قرارگاه محرومیت زدایی این شهرستان آغاز به کار کرد،گفته بود: محدوده روستاهای این شهرستان باید مشخص و پایش مستمر این محدوده‌ها توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود. 

لطف اله شیبانی اردیبهشت ۱۴۰۱در اولین نشست قرارگاه محرومیت زدایی و صیانت از سومین حرم اهل بیت (ع) شهرستان شیراز اعلام کرد: این قرارگاه در راستای اجرای دستورهای ریاست جمهور و تاکید استاندار فارس و با هدف گره گشایی از مشکلات مردم کم برخوردار و محرومیت زدایی از سیمای شهرستان تشکیل شده است.