تداوم فعالیت سامانه بارشی در بوشهر تا چهارشنبه

با توجه به شدت مواجی و تلاطم دریا هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود

تداوم فعالیت سامانه بارشی در بوشهر تا چهارشنبه

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری تداوم دارد.

پیام مساعدی اظهار کرد: در این مدت برای مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر علاوه بر افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، در برخی ساعت‌ها وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از انتهای روز چهارشنبه تا اوایل هفته با وزش بادهای شدید شمال غربی، سواحل استان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت با وزش باد شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج در سواحل و فراساحل استان به ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر می‌‎رسد.

وی اظهار کرد: از اواخر چهارشنبه جاری تا یکشنبه هفته آینده با توجه به شدت مواجی و تلاطم دریا هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این راستا نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران هشدار داده می‌شود.

وی گفت: همچنین با توجه به شرایط نامساعد دریا به طور جد باید از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر و شنا اجتناب و همچنین تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و در برخی نقاط بویژه مناطق شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۲ و در سواحل شمالی و مرکزی استان و شمال خلیج فارس طی ساعت‌هایی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۰۳، جزر اول ساعت ۰۵:۴۷، مد دوم ساعت ۱۳:۰۳، جزردوم ساعت ۲۰:۴۰ خواهد بود.