خدمات رسانی شبانه روزی نیروهای راهداری کهگیلویه و بویراحمد

بازگشایی محورهای روستایی در دستور کار راهداران خواهد بود

خدمات رسانی شبانه روزی نیروهای راهداری کهگیلویه و بویراحمد
از سفرهای غیر ضرور اجتناب شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی بخصوص مناطق سردسیری ۲۰۰ راهدار با تجهیزات کامل بصورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

عابد محمدی چهارشنبه بیان کرد: با توجه به برفگیربودن بیشتر محورهای مواصلاتی نیروهای راهداری با تامین تجهیزات مورد نیاز در قالب ۲۸ تیم در محورهای مواصلاتی مستقر شده اند.

وی بیان کرد: همه جاده‌های اصلی این استان به رغم بارش برف و باران باز است اما با این وجود از همه مردم درخواست داریم از سفرهای غیر ضرور اجتناب کرده و در صورت سفر زنجیر چرخ و مواد غذایی کافی همراه داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: نمک و ماسه پیش از بارندگی ها برای پوشش مناطق برفگیر ذخیره سازی شده است.

وی بازگشایی جاده های اصلی را اولویت نخست این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: بازگشایی محورهای روستایی با برنامه ریزی نیز در دستور کار راهداران خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: مردم در صورت هر گونه مشکل در جاده‌ها و یا قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس برقرار کنند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با دو هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه برفگیر به طول ۳۲۷ کیلومتر است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.