خوزستان غرق در خاک

خوزستان غرق در خاک

هواشناسی خوزستان از ادامه تاثیر توده گرد و خاک از کشور عراق بر استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اوایل وقت فردا همچنان تاثیر توده گرد و خاک عراقی و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را در اغلب مناطق استان خوزستان نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز انتظار کاهش دما وجود دارد. شمال خلیج فارس تا اوایل وقت فردا مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۷.۷ و ایذه با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۷ و ۱۹.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

غبار در اهواز ۱۰ برابر حد مجاز

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پدیده ریزگرد ۱۶ شهر در خوزستان را درگیر کرد و میزان گردوغبار در اهواز به ۱۰ برابر حد مجاز رسید.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز ۱۵۲۶ میکروگرم در متر مکعب است که با توجه به حداکثر میزان مجاز گرد و غبار، ۱۰ برابر حد مجاز است.

میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در خرمشهر ۱۳۹۲، بندرامام ۱۳۳۶، شادگان ۱۳۷۵، ماهشهر ۱۲۲۱، آبادان ۱۱۷۰ و سوسنگرد نیز ۱۰۱۶ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در این مدت در رامشیر ۹۱۵، دزفول ۷۸۴، شوشتر ۷۱۵، حمیدیه ۷۰۱، امیدیه ۵۷۱، اندیمشک ۵۵۹، گتوند ۳۸۸، بهبهان ۲۱۷ و ایذه ۱۹۵ میکروگرم مترمکعب اندازه گیری شده است.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر مناطق غربی و مرکزی و سپس بر سایر مناطق استان تا روز دوشنبه هشدار داد.

تعطیلی کلیه ادارات خوزستان به دلیل گرد و خاک

بر اساس اعلام استانداری خوزستان کلیه ادارات و مراکز آموزشی امروز ۲۱ فروردین‌ماه تعطیل اعلام شد.

آماده‌باش اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان در پی گرد و غبار

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش اورژانس پیش بیمارستانی در پی وقوع گرد و غبار خبر داد.

عارف شرهانی اصل اظهار کرد: با توجه به وقوع پدیده گرد و خاک و به منظور ارائه خدمات بهنگام به بیماران خصوصاً موارد تنفسی، کلیه پایگاه‌های اورژانس در سراسر استان خوزستان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: پرسنل و آمبولانس‌های پشتیبان نیز فراخوان شده و آماده عملیات هستند.