تخلیه زباله مقابل تأمین اجتماعی یاسوج به دلیل مسدود شدن حساب‌های شهرداری

شهردار: دستور مدیریتی نبود؛ حرکت خودجوش توسط کارگران پاک بند بود

تخلیه زباله مقابل تأمین اجتماعی یاسوج به دلیل مسدود شدن  حساب‌های  شهرداری

شهردار یاسوج نسبت به تخلیه زباله ها در جلوی درب ساختمان تامین اجتماعی شعبه یاسوج واکنش نشان داد.

نستهن مقدم گفت: این حرکت دستور مدیریتی نبود بلکه حرکت خودجوش توسط کارگران پاک بند بود که به صورت شبانه روزی برای شهر زحمت می کشند و پس از این که مطلع شدند تأمین اجتماعی حسابهای شهرداری را بسته، اقدام به این کار کردند.

وی افزود: این اقدام یک حرکت خودجوش بود که به محض اطلاع معاون خدمات شهری و اینجانب دستور به پاکسازی محل و جمع آوری زباله ها را دادیم اما پاکبانان از جمع آوری و پاکسازی محل امتناع کردند که با استفاده از نیروها و ماشین آلات سایر حوزه ها اقدام به این کار کردیم.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: بستن حسابهای شهرداری و صدور حکم قضایی برای شهرداری را تحریک آمیز و نا سپاسی نسبت به خدمات و نیروهای شهرداری می دانم.

مقدم تصریح کرد: تأمین اجتماعی خانه دوم خود می دانیم و تأمین اجتماعی در صورت نبود کارگران و حقوق بگیران کارگری، موجودیت نخواهد داشت اما مدیران تأمین اجتماعی نیز باید سعی کنند که احساسات پاک کارگری را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: بستن حسابهای شهرداری و صدور حکم قضایی برای شهرداری در شرایط تحصیل اقدام تحریک آمیز بوده که باعث ناراحتی نیروهای پاکبان شهرداری شد.

شهردار یاسوج عنوان کرد: این حرکت تأمین اجتماعی درست و مدبرانه نبود، متاسفانه طی دو سال اخیر بیش از ۱۰ بار تأمین اجتماعی اقدام به برداشت از حساب شهرداری و بستن حسابهای شهرداری کرده بود در حالی‌که اگر محاسبه ای درست از سوی دستگاه های نظارتی شود مطالبات شهرداری از مطالبات تأمین اجتماعی بیشتر است.

مقدم تأکید کرد: جلساتی با مدیرکل تأمین اجتماعی و معاونت‌های این نهاد در استان داشته ایم اما تصمیمات اتخاذ شده توسط شعبه و کارشناسان نادیده گرفته می‌شود که این اقدام را در پی داشت.

وی ادامه داد: اقدام تخلیه زباله جلوی ساختمان تأمین اجتماعی باعث شده که جای شاکی و متشاکی عوض شود تأمین اجتماعی در جلسات قول برطرف شدن این مسئله را داد اما در در حالی که شهرداری درگیر سیل بوده، حساب‌هایش بسته می شوند و حکم بازداشت قضایی برای این نهاد صادر می شود.

شهردار یاسوج گفت: باید مطالبات احساس شود و صرفاً گزارشات کارشناسان و اکتفاء نشود.

مقدم عنوان کرد: شهرداری آرای قضایی خود را علیه تأمین اجتماعی پیگیری می‌کند، ما احساسات کارگران شهرداری را درک می کنیم و حامی کارگران شهرداری نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تأمین اجتماعی ادعا می کند ۲۳ میلیارد تومان از شهرداری یاسوج طلب دارد در حالی که مطالبات شهرداری دو تا سه برابر میزانی است که تأمین اجتماعی اعتقاد دارد.

شهردار یاسوج ادامه داد: معتقدیم که شهرداری از تأمین اجتماعی شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طلبکار است و تأمین اجتماعی نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد.

مقدم اظهار کرد: تذکرات لازم به کارگران و عاملان تخلیه زباله جلوی ساختمان تأمین اجتماعی داده می‌شود و از طریق کمیته انضباطی موضوع بررسی خواهد شد تا اخذ مطالبات از این به بعد به‌صورت قانونی روند خود را طی کند.

وی بیان کرد: شهرداری یاسوج بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از دستگاههای اجرایی دولتی طلب دارد که استاندار محترم از دستگاهها خواسته تا مطالبات شهرداری را در موافقت‌نامه های خود ببیند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.