تخلف یک فروشگاه زنجیره‌ای شیراز در عرضه کالاهای اساسی

تخلف یک فروشگاه زنجیره‌ای شیراز در عرضه کالاهای اساسی

سرپرست دفتر مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی جهادکشاورزی فارس از محرز شدن تخلف یک فروشگاه زنجیره‌ای و امتناع از عرضه کالاهای اساسی خبر داد.

کریم قانعی گفت: بررسی‌ها نشان داده که این فروشگاه از عرضه به موقع شکر و برنج تنظیم بازار امتناع کرده حال آنکه مسئولان این فروشگاه، مدعی هستند به روز رسانی سیستم حسابداری عامل این تاخیر بوده است.

قانعی با تصریح اینکه بررسی بازرسان نشان دهنده آنست که سودجویی عامل عرضه نشدن کالاهای تنظیم بازار توسط فروشگاه یاد شده بوده است، افزود: بررسی ها نشان می دهد ۶۹۰۰ کیلو گرم برنج جی.تی.سی و ۷۵ تن شکر تنظیم بازار در اختیار این فروشگاه قرار گرفته بود اما مسئولان فروشگاه قصد داشتند با انبار و نگهداشت چند روزه این کالاها، آنها را پس از افزایش قیمت به دست مصرف کنندگان برسانند و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

او گفت: در واقع هدف فروشگاه این بوده که هر کیسه ۱۰ کیلویی برنج را به قیمت جدید ۲۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برساند، این در حالیست که قیمت واقعی هر کیسه برنج ۱۸۵ هزار تومان بوده است.

قانعی افزود: مسئولان این فروشگاه همچنین به بهانه فعال نبودن سیستم بارکدخوانی به دنبال عرضه ۷۵ تن شکر تنظیم بازار به نرخی بالاتر از نرخ مصوب بودند که با کشف تخلف آنها، بخش آی تی دفتر مرکزی فروشگاه مذکور ملزم به رفع مشکل شد و در حال حاضر شکر در بسته های یک کیلوگرمی به قیمت ۱۶هزار و ۳۵۰ تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و پایش فرآیند تولید و عرضه کالاهای اساسی در اسفند ماه با شدت و جدیت بیشتری انجام خواهد شد، تاکید کرد: در صورت کشف هر گونه تخلف، متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی، به مراجع قانونی معرفی می شوند.

سرپرست دفتر مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی جهادکشاورزی فارس گفت: با هدف ساماندهی عرضه و حفظ حقوق مصرف کنندگان، چتر نظارت سازمان بر بازار کالاهای اساسی گسترده تر خواهد شد.