تحول در گردشگری و شیلات جزیره دو محور توسعه جزیره هرمز

استاندار هرمزگان خبرداد

تحول در گردشگری و شیلات جزیره دو محور توسعه جزیره هرمز

استاندار هرمزگان با تاکید بر اتخاذ تصمیمات مهم برای کاهش مشکلات و مسائل جزیره هرمز، از عزم جدی استانداری برای حضور در تمامی بخش‌ها و احصا مشکلات و تصمیم گیری جامع برای حل این مشکلات و بهره‌برداری از پتانسیل‌های مناطق مختلف استان خبرداد.

مهدی دوستی  پس از برگزاری جلسه توسعه زیربنایی جزیره هرمز اظهار کرد: فرمت سفرهای ما به مناطق مختلف استان تغییر کرده است و جلسات توسعه زیربنایی را در بخش‌های استان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: استان هرمزگان ۴۰ بخش دارد و با توجه به اینکه برخی از بخش‌ها مسائل و مشکلات مشابهی دارند در نیمه اول سال جاری با سفر هفتگی در روزهای پنج شنبه به یک بخش و مجموع ۲۵ بخش مسائل و مشکلات مردم استان احصا می‌شود و در نیمه دوم سال نیز بر پیگیری و عملیاتی سازی مصوبات متمرکز خواهیم شد.

استاندار هرمزگان گفت: امروز در اولین هفته سفرها، مهمان مردم جزیره زیبای هرمز بودیم در این سفر معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند و یک جلسه ۴ ساعته برگزار شد که تصمیمات و مصوبات خوبی برای توسعه این جزیره در پایان جلسه داشتیم.

وی آزاد سازی ظرفیت‌های معطل مانده جزیره هرمز را یکی از مصوبات جلسه امروز برشمرد و تصریح کرد: دیگر مصوبه مهم امروز در حوزه بندری جزیره هرمز و طرح توسعه جامع بندر هرمز بود، این طرح به گردشگری دریایی و مباحث شیلاتی کمک شایانی خواهد کرد.

دوستی ادامه داد: بندر فعلی هرمز در شان مردم شریف این منطقه نیست و حتما بایستی در قالب طرح توسعه تغییرات ملموسی در آینده شاهد باشیم.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به جزیره هرمز نیز تصمیمات خوبی برای این جزیره اتخاذ شد و در این جلسه نیز بر روی دستورات ریاست جمهوری تمرکز و برای اجرایی شدن تصمیماتی گرفته شد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: یکی از مسائل عمده مرتبط با جزیره هرمز بحث تامین مسکن است، در حال حاضر ۳۸۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن جزیره هرمز ثبت نام کرده‌اند و برنامه ریزی لازم برای زمین، تامین زیرساخت‌ها و مجری ساخت نیز تصمیمات خوبی برای ۳۵۰ واحد گرفته شد.

وی ادامه داد: برای ۱۰۰ واحد احداث شده و نحوه واگذاری آن به متقاضیان و تامین زیرساخت‌های این صد واحدی نیز در جلسه امروز تصمیم گیری شد.

دوستی دیگر مسئله مهم مطرح شده در جلسه امروز را مسئله تامین برق پایدار جزیره هرمز دانست و در این رابطه گفت: قرار است در راستای تامین برق این جزیره تا پایان خردادماه سال جاری ۴ مگاوات برق به ظرفیت این جزیره افزوده خواهد شد.

وی دیگر مسئله مهم را تامین آب برای جزیره هرمز عنوان کرد و اظهار داشت: برای تامین آب این جزیره علاوه بر تعمیر آبشیرین کن‌ موجود، یک واحد آبشیرین کن جدید در این جزیره احداث خواهد شد و علاوه بر آن ما اصلاح خط انتقال آب که فرسوده ‌شده است را نیز در برنامه داریم.

استاندار هرمزگان با اعلام اینکه تصمیماتی نیز در حوزه نمادسازی برای جزیره هرمز گرفته شد گفت: امیدواریم با این روند که در سال جدید آغاز شده و تمرکز از مراکز شهرستان‌ها به بخش‌ها منتقل می‌شود و جلسات با محوریت بخش‌ها انجام می‌شود شاهد کاهش مشکلات و عملیاتی سازی مصوبات و پیگیری مستمر فعالیت دستگاه‌ها که باید در تاریخ تعیین شده خدمت مورد نظر را به مردم ارائه کنند، باشیم.