تحریم علت فرسودگی ۴۵ درصدی آمبولانس‌های خوزستان

تحریم علت فرسودگی ۴۵ درصدی آمبولانس‌های خوزستان

معاون اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اعمال تحریم‌ها در نداشتن امکان بازسازی آمبولانس‌ها و تامین قطعات مورد نیاز، بسیار تاثیر داشت.

صادق آزادمنش می‌گوید: در شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز حدود ۲۳۰ آمبولانس وجود دارد که به دلیل اینکه سال‌های زیادی است که به سامانه اورژانس، آمولانس جدید تزریق نشده، بسیاری از این آمبولانس‌ها فرسوده شده‌اند.

به منظور بهبود این شرایط، اورژانس خوزستان تعمیرگاه بازسازی آمبولانس را در اهواز راه‌اندازی کرده و بنا بر اطلاعات علوم پزشکی اهواز ۲۰ آمبولانس با «دانش بومی استان خوزستان» تعمیر شده اند.

آقای آزادمنش در این خصوص گفته که حتی کابین‌های عقب آمبولانس کاملا بازسازی شده‌اند و به زودی این آمبولانس‌ها به چرخه ارائه خدمت افزوده خواهند شد.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین یادآور شده: ۷۰ درصد از آمبولانس‌های فعلی فرسوده بودند که با تزریق این آمبولانس‌ها این رقم به ۴۵ درصد می‌رسد.

در  حال حاضر همه آمبولانس‌های علوم پزشکی اهواز در حال نزدیک شدن به پایان عمر استاندارد هستند و با توجه به وضعیت کنونی باید از این آمبولانس‌ها استفاده شود که منظور همان تحریم‌های اعمال شده در حوزه پزشکی است.

صادق آزادمنش گفت: اعمال تحریم‌ها در نداشتن امکان بازسازی آمبولانس‌ها و تامین قطعات مورد نیاز، بسیار تاثیر داشته، اما تلاش بر این است با تعمیر، آمبولانس‌های بیشتری به چرخه ارائه خدمت افزوده شود.

با توجه به اینکه پایان عمر مفید بسیاری از آمبولانس‌ها رسیده و از عمر مفید بسیاری از آمبولانس‌ها هم گذشته است، به حدود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس نیاز است.