تجمع نیروهای شهرداری یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد+پاسخ شهردار

تجمع نیروهای شهرداری یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد+پاسخ شهردار

تعدادی از نیروهای شهرداری یاسوج بخشهای تاسیسات، آتش نشانی و ماشین آلات امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ به منظور پیگیری مطالبات و حقوق و مزایای خود جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از این افراد گفت: نیروهای شرکتی از  دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و نیروهای رسمی از اسفندماه تاکنون حقوق دریافت نکرده اند.

وی تاکید کرد: هر  موقع خواهان دریافت حقوق بودیم و حقوق و مزایای خود را مطالبه کردیم، تهدید به اخراج شدیم و  در بین ما افرادی با ۲۰ سال سابقه وجود دارد  و ما امنیت شغلی نداریم و در شرایط حاضر پیمانکاری هستیم و تبدیل وضعیت ما بلاتکلیف است.

یکی دیگر از آتش نشانان حاضر در این تجمع به خبرنگار ما گفت: بیمه ما واریز نشده است و همکاران وقتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند به علت مشکلات بیمه ای امورات درمان آنها با مشکل مواجه شده است.

وی اظهارکرد: چرا پاداش پایان سال، حق لباس، حق غذا، اضافه کار و سایر حق و حقوق مجموعه شهردایر پرداخت نمی شود.

یکی دیگر از حاضران در این تجمع که جلوی استانداری استان بودند هدف از تجمع کارمندان و مجموعه شهرداری را گرسنگی بدلیل پرداخت نکردن حقوق عنوان کرد.

"نستهن مقدم"، شهردار یاسوج نیز در این زمینه ضمن تایید حقوق نگرفتن کارکنان شهرداری، گفت: کارکنان شهرداری از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون حقوق نگرفتند.

البته در دوران گذشته شهرداری و شورای شهر معوقات کارکنان شهرداری تا ۱۲ ماه هم بود.

وی افزود: شهرداری یاسوج نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف طلب دارد که در صورت پرداخت این میزان مطالبه در خصوص حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه نمی شویم و هم می توانیم خدمات بهتری به شهروندان و شرع ارائه نماییم. در خصوص بیمه و مزایای کارکنان شهرداری که زیاد های وجود دارد.

مقدم اظهارکرد: اکثر نیروهای تجمع کننده شرکتی هستند اما حق آنهاست که شرکت‌ها برای پرداخت مطالبات و حقوق آنها توجه بیشتر داشته باشند.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: از دستگاههای بدهکار به شهرداری انتظار داریم در این شرایط اقتصادی و تورمی که وجود دارد نسبت به بدهی های خود به شهرداری بابت عوارض پروانه ساخت، ساخت و سازه های جدید و پسماند اقدام کنند.

مقدم بیان کرد: از این دستگاه ها انتظار داریم اگر دنبال تحول در سطح شهر هستند مطالبات شهرداری را پرداخت کنند. برخی از مدیران پول برای پرداخت مطالبات شهرداری دارند اما برای خودشیرینی مطالبات شهرداری را پرداخت نمی کنند و برای اینکه اعتبارتشان به خزانه برنگردد جلسه اضطراری تشکیل می شود.

وی ادامه داد: با همکاری و همراهی شورای شهر برای برون رفت از این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.

شهردار یاسوج با بیان اینکه حقوق و مطالبات هیچ وقت با روش تجمع توصیه نمی شود، عنوان کرد: چند نفری انگشت شمار همکاران را تعریف می کنند عملکرد آن‌ها را در سامانه شفافیت شهرداری به نمایش خواهیم گذاشت.

مقدم عنوان کرد: اخراج یک نیروی شرکتی از سوی کمیته انضباطی، کمیته کارگری و شرکت پیمانکاری بوده که جلودار این تجمعات هستند و با توجه به اینکه این چند نفر که جز کمیته درآمد شهرداری هستند باید پاسخگو عملکرد خود باشند.