تبریک عبدالجبار به جیمز بابت رکوردشکنی تاریخی

تبریک عبدالجبار به جیمز بابت رکوردشکنی تاریخی
لبران جیمز و کریم عبدالجبار؛ دو فوق ستاره دنیای بسکتبال

لبران جیمز موفق شد با کسب ۳۸ امتیاز در دیدار مقابل اوکلاهاما سیتیتاندر، با گذر از رکورد کریم عبدالجبار اسطوره بسکتبال جهان و تیم لیکرز، عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ مسابقات NBA را به نام خود ثبت کند.

کریم عبدالجبار پس از اینکه لبران جیمز در صدر فهرست امتیازآورترین بازیکنان تاریخ NBA قرار گرفت از این بازیکن تمجید کرد و گفت که پشت سر گذاشتن رکوردی که او تقریباً ۴۰ سال پیش به ثبت رساند، خود گواه همه چیز است.

عبدالجبار توضیح داد: زندگی حرفه ای لبران در بسکتبال خلاصه شد. او از دبیرستان فارغ التحصیل شد و استعداد لازم برای حضور در NBA را داشت و بلافاصله شروع به درخشش کرد و تقریباً ۲۰ سال است که این درخشش ادامه دارد. بنابراین من فکر میکنم که باید به او به خاطر روشی که برای دوام و ثباتی که داشت تبریک گفت. او در زمین مسابقه میرود و تلاش میکند که کارها را انجام دهد. همه اعضای تیم پشت او هستند و او را به عنوان رهبر قبول دارند.

جیمز نیز گفت: اینکه بتوانم در حضور چنین اسطورهای رکورد بزنم اتفاق بسیار بزرگی است ولی باید فروتن باشم.

لبران در بیستمین فصل خود به طور میانگین بیش از ۳۰ امتیاز در هر بازی کسب کرده است.

رکورد امتیازآورترین بازیکن تاریخ مسابقات NBA تا قبل از بازی امروز (چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱) تیمهای «لسآنجلس لیکرز»  و «اوکلاهاما سیتی تاندر» ، با ۳۸,۳۸۷ امتیاز در اختیار «کریم عبدالجبار» بود اما اکنون توسط «لبران جیمز» شکسته شد تا او با ۳۸,۳۹۰ امتیاز، در صدر جدول رکورد امتیازآورترین بازیکنان قرار بگیرد.

از این رکورد به عنوان «رکورد مقدس» لیگ NBA نام برده میشود که با توجه به سختی رسیدن به آن، پیش بینی میشود سالهای سال پابرجا باقی بماند. ضمن اینکه پادشاه همچنان فرصت دارد رکورد تاریخیاش را ارتقاء دهد.

کریم عبدالجبار افسانهای این رکورد را طی ۲۰ سال بازی در سطح اول بسکتبال جهان (لیگ NBA) در بازه زمانی سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۹ به ثبت رسانده بود که اکنون پس از گذشت بیش از ۳۳ سال، به دست افسانهای دیگر به نام «لبران جیمز» (۲۰ سال حضور در NBA و ۱۴۱۰ بازی) شکسته شده است.