تبدیل قصر ابونصر به مینیاتور ۵۰ هکتاری ایران

تبدیل قصر ابونصر به مینیاتور ۵۰ هکتاری ایران

استاندار فارس گفت: تبدیل قصر ابونصر به مینیاتوری ۵۰ هکتاری ایران یکی از برنامه های سرمایه محور است تا بتوان از این طریق زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان فارس را تسهیل کرد.

محمدهادی ایمانیه ظهر چهارشنبه در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز بیان کرد: مردم نقش ویژه ای در تصمیم‌گیری مدیران داشته و این افراد می‌توانند شرایطی را در جامعه پدیدار کنند که آبادانی در جامعه نمود داشته باشد لازم به ذکر است که دولت نیز باید نقش تسهیلگری را ایفا کرده تا بتوان با حمایت از سرمایه گذاران عاملی برای توسعه بود

به گفته عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس، استاندار فارس شخصاً نسبت به بررسی مسائل و مشکلات سرمایه گذاران اقدام می‌کند تاکنون بیش از ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس اجرایی و عملیاتی شده است.

ایمانیه با اشاره به ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاران در استان فارس دارای مشکلات زیر ساختی باشند ظرف ۲۴ ساعت با سرمایه‌گذاران دیدار و برای حل مشکل ورود می‌کنم و دستگاه قضائی نیز همکاری خوبی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران داشته است.

این مقام مسئول در خصوص ویژگی‌های استان فارس در زمینه گردشگری سلامت نیز بیان کرد: بیماران زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به شیراز مراجعه می‌کنند همچنین شهر سلامت برای اولین بار در کشور در شیراز مطرح شد و هزار هکتار زمین و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری آماده است این در حالی است که شهر سلامت شیراز پروژه بزرگی برای سرمایه‌گذاری بوده و فقط باید به صورت جمع‌بندی شده پیگیری کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه پروژه سعدی و حافظیه و گسترش آن از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: در دیدار با وزیر میراث فرهنگی مقرر شد که آب رکنی که حافظ هم در اشعارش به آن اشاره کرده با همکاری شهرداری احیا می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بناست که قصر ابونصر تبدیل به ایران کوچک شود و همین امروز نیز از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم، گفت: در این محدوده مینیاتوری از ایران و جاذبه‌های دیگر استان‌ها به مساحت ۵۰ هکتار اولیه تهیه می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه از سرمایه گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی را حمایت می‌کنیم، ادامه داد: نیروگاه کوچکی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ایجاد شده که شهرک صنعتی هم اعلام آمادگی کرده و خرید برق برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها هم وزارت نیرو قول داده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در جذب دانشجوی خارجی با توجه به دانشگاه‌های معتبر در شیراز وجود دارد، گفت: امسال سال دانش‌بنیان شدن فعالیت‌های اقتصادی است و از پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری که منجر به رونق دانش‌بنیان شود، حمایت می‌شود.