تاخیر در افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی خورموج 3 ساله شد

تاخیر در افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی خورموج 3 ساله شد
درمانگاهی که می‌بایست از سه سال پیش تاکنون به بیمه‌گذاران تامین اجتماعی دشتی خدمت دهد اکنون مشخص نیست آیا متولیان آن بتوانند نواقصات ساختمان و تاسیسات آن را رفع نمایند یا همچنان این هزینه‌ها به پای بیمه‌گذاران نوشته می‌شود

علی ربیعی وزیر اسبق رفاه در مراسم کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی خورموج، هفتم فروردین ماه سال ۱۳۹۷، گفته بود، «امیدوارم درمانگاه تأمین اجتماعی خورموج در موعد مقرر احداث شود و برای افتتاح آن به این شهرستان بیایم».

گفته اند به جای امیدواری از واژه اطمینان استفاده کنید و وزیر رفاه دولت روحانی که دستی در سیاست داشت، شاید می دانست این درمانگاه در موعد مقرر به بهره برداری نمی رسد از این رو از واژه امیدواری بهره برد تا آگاهان بدانند این کلنگ در موعدی که گفته می شود، ثمر نمی دهد.

آن روز کمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان وزیر رفاه را همراهی می‌کرد و این کلنگ زدنها امتیازی بود که شهریاری با زرنگی و سیاست از ربیعی ستانده بود. شهریاری که از تعلل وزیر در امضای امتیاز درمانگاه خورموج دلخور بود، چنید قبل تر در سفر استانی ربیعی به بوشهر او را همراهی نکرد و در مجلس نیز با طرح سوال، ربیعی را تا آستانه استیضاح پیش برد. 

جدیت شهریاری در استیضاح وزیر آموزش و پرورش هشداری برای ربیعی بود تا او را بر سر میز مذاکره بیاورد.

ساخت دو درمانگاه تامین اجتماعی در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و تکمیل و احداث مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران در خورموج و اهرم نرخ آتش‌بس بین شهریاری و وزیر وقت رفاه دولت روحانی بود.

آگاهان می‌دانستند یکسال مانده به پایان ماموریت دولت، در صورت عدم پیگیری نماینده مردم و مسئولان مرتبط اجرایی در استان این کلنگ‌زنی ها تا بهره‌برداری راهی دراز می‌پیماید.

اکنون نزدیک به سه سال از وعده بهره‌برداری از درمانگاه تامین اجتماعی خورموج گذشته و گمانه زنی‌ها حاکی است این درمانگاه تا پایان امسال نیز به لیست مراکز درمانی دشتی اضافه نمی‌شود. این درحالی است که قرار بود درمانگاه تأمین اجتماعی خورموج در مدت ١٨ ماه به بهره برداری برسد.

دست به دست شدن های متعدد کرسی مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر از مهمترین عوامل موثر در تاخیر پروژه‌های درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر عنوان می‌شود.

چندین پروژه درمانی تامین اجتماعی در استان مشمول زمان شده و چشم های بسیاری در شهرستانهای متعدد به گره‌هایی است که باز شود شاید بیمه‌گذارانی که سالها حق درمان پرداخته و از داشتن درمانگاه محرومند، بتوانند بر زخم‌های خود مرهمی نهند.

درمانگاه تامین اجتماعی خورموج کجای کار است؟

بیش از شش ماه از تحویل موقت ساختمان درمانگاه از پیمانکار پروژه گذشته اما سدهای بزرگ تجهیز ساختمان و جذب نیروی انسانی، همچنان پیش پای بهره برداری از این درمانگاه است.

تنها مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان دشتی که پس از ۲۰ سال پیگیری، بالاخره در پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و برای تجهیز تحویل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر شده همچنان بلاتکلیف است.

گفته می‌شود تاخیر در تجهیز و جذب نیرو حاصل عدم پیگیری مسئولان شهرستان و مدیران تامین اجتماعی استان است.

ساختمان درمانگاه خورموج که بیش از ده‌ میلیارد تومان هزینه احداث آن شده اکنون بیش از نیمی از زمان تضمین و گارانتی را سپری کرده و نواقصات ساختمان و تاسیسات آن رفع نشده است.

تعلل در پیگیری برای رفع نواقصات پروژه علاوه بر فرسوده شدن ساختمان، معضلی خواهد شد که زمان راه‌اندازی را بیش از این به تاخیر انداخته و هزینه های اضافه بر بیمه گذاران تحمیل کند.

درمانگاهی که می‌بایست از سه سال پیش تاکنون به بیمه‌گذاران تامین اجتماعی دشتی خدمت دهد اکنون مشخص نیست آیا متولیان آن بتوانند نواقصات ساختمان و تاسیسات آن را رفع نمایند یا همچنان این هزینه‌ها به پای بیمه‌گذاران نوشته می‌شود.