تأسیس سازمان ملی مهاجرت در مجلس کلید خورد

تأسیس سازمان ملی مهاجرت در مجلس کلید خورد

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در 36 ماده در مجلس کلید خورد.

ابوالفضل ابوترابی عنوان کرد: این طرح به دنبال ساماندهی مهاجران به کشور و اعطای اقامت با مدت زمان‌های مختلف به آنهاست.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران جزو سه کشور اول جهان در پذیرش مهاجران کشورها به ویژه کشورهای همسایه است و از آنجایی که کشورهای همسایه ما عموماً درگیر جنگ‌های داخلی هستند، ما باید ساماندهی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تابعیت، قوانین مشخصی داریم اما در بحث اقامت، آخرین قانون مصوب در این باره مربوط به سال 1310 است و پس از آن ما قانون و دستورالعمل شفاف و مشخصی در بحث اقامت به مهاجران نداشته‌ایم.

وی افزود: ما در طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به دنبال آن هستیم تا مهاجران به کشور را با دادن اقامت ساماندهی کنیم، چرا که این اقدام مزایای زیادی را برای ما به همراه دارد.

ابوترابی ادامه داد: وقتی مهاجران سامدندهی شده و اقامت به آنها داده شود، امکان اخذ مالیات از آنها نیز وجود دارد،‌ مضاف بر اینکه در این طرح زمینه برای سرمایه‌گذاری مهاجران در کشور نیز فراهم شده است.

وی گفت: به خاطر نبود دستورالعمل مشخص برای دادن اقامت، به عنوان مثال و به طور خاص افاغنه در ایران کار می‌کنند، پول به دست می‌آورند اما آن را به ترکیه برده و در آنجا سرمایه‌گذاری و خرج می‌کنند و ما می‌توانیم با ساماندهی مهاجران زمینه را برای استفاده از سرمایه این گروه فراهم کنیم.