بیمه شدن سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه از اقدامات شایسته توجه این سازمان است که با کمک و همت دولت و مجلس انجام گرفته است.

دکتر حسین رنجبران در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه از اقدامات شایسته توجه این سازمان است که در قالب آن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش حمایتی بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تا پیش از این ۴۲ میلیون بیمه شده داشتیم، که با این بیمه شده‌های  جدید، اکنون به ۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گفته معاون بیمه سلامت ایران سهم بیمه سلامت برای درمان بیماران بستری ۹۰ درصد است که افزایش آن به ۹۵ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تحت پوشش قرار دادن بیماری‌های صعب العلاج از اقدامات خوب بیمه سلامت است تا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب این بیماران که جان آن‌ها در معرض تهدید قرار دارد، رنجی غیر از بیماری نداشته باشند.

دکتر رنجبران همچنین گفت: برای نخستین بار در ۲۶ سال گذشته توانستیم مطالبه‌های موسسه‌های تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت را به صفر برسانیم که دستاورد بزرگی است.

او بیان کرد: در زمان حاضر ۴۰ هزار موسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، که پرداخت به موقع مطالبه‌ها سبب ایجاد انگیزه بیشتر آن‌ها برای خدمت رسانی به مردم می‌شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت می‌گوید امسال همه بدهی‌های سنواتی این بیمه به موسسه‌های طرف قرارداد که تا پنج سال گذشته را شامل می‌شد، پرداخت شد و امروز این سازمان به سطحی رسیده است که هیچ پرونده مطالبه مانده‌ای ندارد.

وی عنوان کرد: مطالبه‌های سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در مجموع به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسید که همگی پرداخت شد.

دکتر رنجبران گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز مطالبات همه موسسه‌هایی که  اسناد خود را ارائه کرده‌اند، پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: خدمت رسانی به مادران باردار و تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری از دیگر اقداماتی است که بیمه سلامت برای اجرای قانون جوانی جمعیت سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص پیدا کرد و امسال این اعتبار ۱۰ درصد افزایش داشته است، که امیدواریم مورد استفاده بیمه شده‌ها قرار گیرد تا جمعیتی جوان و شاداب داشته باشیم.

در این آیین از ۹ سال خدمت دکتر پرویز رمضانی مدیرکل سابق بیمه سلامت استان بوشهر قدردانی و داراب بارگاهی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت معرفی شد.