از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس چه خبر؟

از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس  چه خبر؟

استاندار فارس، با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به این استان در ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰،گفت: از مجموع ۱۴۲ مصوبه این سفر، ۱۱۰ پروژه طبق جدول زمان بندی پیش رفته و اعتبارات آن به موقع تامین شده است.

محمد هادی ایمانیه، پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای معادن استان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۱۴۲ پروژه مصوب این سفر، ۳۲ پروژه بعدا افزوده شد که از این تعداد ۲۰ پروژه در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهوری به استان در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد و ۱۲ پروژه باقیمانده نیز که اخیرا مصوب و ابلاغ شده به زودی در مسیر اجرایی قرار خواهد گرفت.

وی، مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای ۱۴۲ مصوبه سفر رئیس جمهوری را ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون در اختیار استان قرار گرفته و استفاده شده است.

او اظهار داشت: از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومانی نیز که بنا است به شکل غیر مستقیم به پروژه های استان اختصاص یابد تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

استاندار فارس افزود: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم بنا بود در قالب تسهیلات در اختیار مردم استان قرار گیرد که پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار استان قرار گرفته و به متقاضیان پرداخت شده است.

ایمانیه افزود: در سفر هیات دولت به استان برخی پروژه‌ها شتاب گرفته و به شکل ویژه حمایت شدند که از جمله می‌توان به پروژه آزادراه شیراز – اصفهان اشاره کرد که امیدواریم با توجه به مصوبات سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهوری به استان در خصوص این پروژه، آزادراه تا پایان امسال زیربار ترافیک برود.

وی ادامه داد: پروژه راه شیراز – کازرون - تنگ ابوالحیات از دیگر پروژه‌هایی بود که در این سفر مورد توجه واقع شد که امیدواریم این پروژه نیز طی ۲ هفته آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او افزود: پروژه راه نی‌ریز به سیرجان نیز تکمیل است و امیدواریم در هفته دولت امسال بتوانیم آنرا تقدیم مردم کنیم.

استاندار فارس بیان کرد: پروژه محور شیراز- کوار- فیروزآباد – عسلویه نیز بعد از سفر سرعت پیشرفت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

ایمانیه گفت: پروژه آبرسانی به شیراز نیز از دیگر پروژه‌های شاخص است که امیدواریم طی ماههای آتی به بهره برداری برسد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم، ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان فارس سفر کرد.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی و رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا ۲۴ خرداد امسال به فارس سفر کرد.