بیش از ۲ هزار تن آبزیان از استان بوشهر صادر شد

بیش از ۲ هزار تن آبزیان از استان بوشهر صادر شد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات آبزیان از گمرکات این استان خبر داد و گفت: در ماه گذشته ۲ هزار و ۱۵۷ تن انواع آبزیان از این استان به ۸ کشور صادر شده است.

مرتضی بحرانی روند پرورش آبزیان در استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه پرورش میگو روند مطلوبی دارد و اکنون برداشت این محصول با نظارت کارشناسان دامپزشکی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش و صید آبزیان است تصریح کرد: در این راستا صادرات آبزیان افزایش یافته است که در شهریور نسبت به ماه قبل آن افزایش 2 برابری نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با بیان اینکه در مردادماه امسال یک‌هزار تن آبزیان از استان صادر شد، خاطرنشان کرد: در شهریورماه با افزایش بیش از 2 برابری به 2 هزار و 157 تن رسید.

بحرانی صادرات این آبزیان به 8 کشور اعلام کرد و گفت: این محموله‌ها به امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی و عمان صادر شده است.

وی ادامه داد: نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشت قرنطینه‌ای بیش از 17 هزار و 125 تن از مزارع پرورش میگو انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر پیشگیری، مراقبت، مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مجموعه دامپزشکی در استان با برنامه‌هایی از پیش تعیین شده در مسیر تأمین سلامت سفره غذایی مردم در تلاش است و در این راه اقدامات سازنده در امر پیشگیری، مراقبت، مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان صورت گرفته است.

بحرانی تأکید کرد: در واقع بر پایه شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت مردمی برای ایجاد ایران قوی در راستای وظایف محوله به دنبال ایجاد هر چه بیشتر امنیت غذایی و توسعه صادرات محصولات و پایداری صادرات هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به واکسیناسیون دام در راستای پیشگیری از بیماری گفت: در سال گذشته 3 میلیون و 190 هزار رأس دام واکسینه شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از یک میلیون و 200 هزار رأس دام تحت واکسیناسیون علیه بیماری‌های مختلف قرار گرفته و با توجه به ورود عشایر از اواسط آبان‌ماه به استان این عملکرد سرعت رشد بیشتری خواهد داشت.

بحرانی در ادامه افزود: در شش ماهه اول سال جاری 10 میلیون و 626 قطعه طیور در مرغداری‌های استان تولید که در همین راستا بیش از 34 میلیون انواع واکسن تزریق شده است.

وی از کشتار بیش از 6 میلیون و 500 هزار قطعه در کشتارگاه‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کشتارگاه‌ها در ممیزی متعدد از اتحادیه اروپا، چین و اوراسیا برای صادرات محصولات قرار گرفته و تأیید شده‌اند که این مهم تأثیر زیادی در توسعه صادرات محصولات پروتئینی داشته است.