بی‌توجهی سه گروه کوهنورد در فارس به هشدارهای هواشناسی دردسرساز شد

مردم تا سه روز آینده از کوهنوردی در ارتفاعات استان خودداری کنند

بی‌توجهی سه گروه کوهنورد در فارس به هشدارهای هواشناسی دردسرساز شد
تلاش نیروهای امدادی برای نجات کوهنوردان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با وجود هشدارهای قبلی مبنی بر پرهیز از حضور در ارتفاعات، سه گروه کوهنورد در فیروزآباد، اقلید و دراک شیراز به این توصیه ها توجه نکردند که نیروهای امدادی با تلاش زیادی این افراد را که در میان برف و بارندگی مسیر را گم کرده بودند نجات دادند.

خلیل عبدالهی افزود: بنا بر هشدار قرمز هواشناسی، مردم نباید در حاشیه رودخانه و یا دامنه کوهها اتراق کنند و باید تا سه روز آینده از کوهنوردی در ارتفاعات استان خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین گفت: در پی بارش‌های سامانه کنونی در سطح این استان امروز سه شنبه ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ کوه در منطقه تنگ ابوالحیات ریزش کرد.

وی ادامه داد: ریزش کوه در تنگ ابوالحیات، تنها ریزش در سطح این استان بود که در پی این رخداد تردد در این محور به کندی انجام شد و با اقدامات ماموران امدادی سریعا مسیر برای تردد روان آماده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: در حال حاضر تمام محورها و جاده‌های استان باز و تردد در آن جریان دارد.

وی با بیان اینکه در پی بارندگی کنونی و آمادگی دستگاه‌های امدادی و شهری تنها یک مورد آبگرفتگی در سطح استان رخ داده است، گفت: تنها آبگرفتگی فارس در خیابان رازی شیراز رخ داد که این مساله با تلاش نیروهای امدادی رفع شده است.

عبدالهی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت تردد در مسیرهای شمالی استان زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: اوج بارندگی سامانه کنونی در استان فارس تا ساعت ۱۹ امروز سه شنبه خواهد بود.