بیانیه بایدن و تدارک براى نشست شوراى حقوق بشر درباره ایران

رئیس جمهور آمریکا: ما در کنار زنان ایران هستیم

بیانیه بایدن و تدارک براى نشست شوراى حقوق بشر درباره ایران

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی در آستانه ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان و آغاز کمپین ۱۶روزه اقدام جهانی علیه خشونتهای جنسیتی، این ادعا را در بیانیهای تکرار کرد.

بایدن در بخشی از این بیانیه که در آستانه تشکیل نشست سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو صادر شده است، مدعی شد: ما در کنار زنان ایران هستیم که برای مطالبه حقوق بشر و آزادیهای اساسی خود با خشونت و ظلم روبرو هستند.

دولت بایدن از آغاز حوادث داخلی ایران، حمایت از ناآرامی ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده و بر فهرست تحریم های ضد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در تازه ترین اقدام، روز چهارشنبه به وقت محلی، دوم آذرماه، اسامی سه مقام محلی در استان کردستان ایران را به فهرست تحریمهای خود علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر افزود.

ادعای بایدن در حمایت از زنان ایران در حالی است که دولت او به صراحت اعلام کرده در پی تعلیق عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل است.

کامالا هریس معاون بایدن، پس از دیدار با یکی از به اصطلاح فعالان حقوق بشر که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حامیان افزایش تحریم ها علیه ملت ایران است، دوم نوامبر /۱۱ آبان ماه همزمان با نشست غیررسمی (آریا فرمولا) و ضد ایرانی سازمان ملل درباره حوادث اخیر ایران، در بیانیه ای قصد واشنگتن برای همکاری با شرکا به منظور حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را اعلام کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران معتقد است همکاری راستین در محیط بینالمللی و پایبندی محکم به اصول عدم جانبداری، بیطرفی و غیرگزینشی عمل کردن، بهترین راه برای ارتقای مؤثر و حمایت از حقوق بشر است.