بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود

بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود

طبق قانون، بکارگیری مشمولان غایب خدمت سربازی جرم است و قانون صراحتا پیش بینی کرده اگر فردی مشمولان غایب را بکارگیری کرده باشد برای بار اول به مبلغ ۲۹۵ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و دفعه دوم دو برابر و سوم سه برابر جریمه خواهد شد و در صورتی که مسئول دولتی باشد برای بار سوم انفصال از خدمات دولتی می شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود و فردی که این افراد را بکارگیری کند مجرم خواهد بود.

محمد مقصودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشمولان غایب فراری از طریق کلانتری ها و پلیس های تخصصی به معاونت وظیفه عمومی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: از طرفی معاونت وظیفه عمومی با بنیاد شهید، ثبت احوال، مراجع قضایی، بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی ارتباط سیستمی داشته و این دستگاه ها در راستای شناسایی مشمولان غایب فراری همکاری دارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طبق قانون، بکارگیری مشمولان غایب خدمت سربازی جرم است و قانون صراحتاً پیش بینی کرده اگر فردی مشمولان غایب را بکارگیری کرده باشد برای بار اول به مبلغ ۲۹۵ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و دفعه دوم دو برابر و سوم سه برابر جریمه خواهد شد و در صورتی که مسئول دولتی باشد برای بار سوم انفصال از خدمات دولتی می شود.

وی ادامه داد: ادارات دولتی، موسسات و سازمانها مانند بیمه تامین اجتماعی، بهزیستی، صنایع و ارگان های دولتی موظف هستند در این حوزه با معاونت وظیفه عمومی همکاری کنند و در غیر این صورت تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.