«بویه موج نگار هواشناسی» در آب‌های هرمزگان به آب انداخته شد  

«بویه موج نگار هواشناسی» در آب‌های هرمزگان به آب انداخته شد    
بویه، یک ایستگاه هواشناسی دریایی شناور است

بویه موج نگار هواشناسی با حضور مدیرکل هواشناسی هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی در موقعیت حد فاصل آب های بندرعباس و جزایر قشم و هرمز به آب انداخته شد.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان در تشریح قابلیت های بویه موج نگار هواشناسی گفت: بویه، یک ایستگاه هواشناسی دریایی شناور است که پارامترهای دریایی مانند، طول موج، ارتفاع موج، فرکانس و پریود موج و دمای آب، جهت و سرعت جریان آب دریا و همچنین پارامترهای جوی همچون سمت و سرعت باد را به طور خودکار اندازه گیری نموده و قادر به انتقال دیتا به هواشناسی استان است.

رنجبر افزود: این سامانه قادر به تولید، انتقال و مانیتورینگ داده های دریایی، شامل شاخص های موج و دمای آب و همچنین پارامترهای جوی نیز است.

وی بیان داشت: کاربرد این داده ها به صورت فوری در تعیین وضعیت جوی دریا و پس از آنالیز در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی است که مورد استفاده فعالان حوزه دریا از جمله، دریانوردان، صیادان، گردشگران و حمل و نقل دریایی قرار می گیرد.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان در پایان با قدردانی از حمایت معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در تامین اعتبار این طرح، اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری در این طرح از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال جهت خرید بویه موج نگار هواشناسی بوده که توسط سازمان هواشناسی کشور تامین شده است.