بوشهر زخم خورده اختلافات

بوشهر زخم خورده اختلافات

استاندار بوشهر بابیان اینکه مشکل پروژه راه‌آهن بوشهر از منابع تهاتر نفت حل شده است، گفت: این پروژه در استان بعد از ۱۴ سال از بن بست خارج می‌شود.

احمد محمدی‌زاده در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر بابیان اینکه در هفته دولت امسال، شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۸۸ طرح عمرانی در سطح استان بوشهر هستیم، اظهار کرد: از این تعداد ۷۰۵ طرح به ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۸۳ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی همراه است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، شاهد آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۵۱ طرح هستیم خاطر نشان کرد: از این تعداد طرح، عملیات اجرایی ۱۵ طرح اقتصادی بزرگ شامل ۴ پتروشیمی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان و ۹.۵ میلیارد دلار آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در این راستا ۳۶ طرح اقتصادی به ارزش ۱۱۱۸ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی‌زاده عنوان کرد: با دستور رئیس‌جمهور، وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مبلغ پرداختی به ۱۳۷۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، این میزان به عنوان پایه‌ای ایجاد شده و در سنوات آینده افزایش پیدا خواهد کرد،  از این میزان ۴۸۰ میلیارد تومان مربوط به پتروشیمی‌ها است که آمادگی دارند میزان این منابع را افزایش دهند،  همچنین شرکت ملی نفت نیز به میزان ۴۷۷ میلیارد تومان از پروژه‌های استان بوشهر پشتیبانی می‌کند و شرکت ملی گاز نیز که تاکنون در راستای مسئولیت‌های اجتماعی عدد مشخصی به عهده نمی‌گرفت، متعهد به پرداخت۴۲۰ میلیارد تومان در پروژه‌های این استان شده است.

بوشهر زخم خورده اختلافات

وی همدلی و وحدت بین مسئولان اساس کار خود اعلام و بیان کرد: بوشهر زخم خورده اختلافات و یکی از دلایل عقب ماندگی ما نیز همین موضوع است، دوست داریم بین مردم و مسئولین وحدت ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد که در هر جامعه‌ای وحدت، امنیت و سلامت باشد پیشرفت و توسعه به خودی خود در آن شکل می‍‌گیرد و سرمایه گذاران نیز به دنبال چنین فضایی هستند. امروز آثار تحقق این سه مولفه با حضور سرمایه گذاران در استان به خوبی نمایان است.

محمدی زاده بابیان اینکه دشمن امروز در تلاش است با بزرگ نمایی و منعکس نشدن خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند، افزود: خبرنگاران در این شرایط با قلم خود امروز در کنار مسئولان و دولت قرار گرفته‌اند و برای ایجاد امید در جامعه قلم می‌زنند.

وی با بیان اینکه من و معاونینم رسانه‌ای شده ایم، تصریح کرد: با کمک شما همه مدیران استان را جوابگو و رسانه‌ای خواهم کرد و دستگاه‌های اجرایی را موظف به پاسخگویی خواهیم کرد.

خبرنگاران باید مشاوران رسانه‌ای مدیران دستگاه‌های اجرایی باشند

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه خبرنگاران باید مشاوران رسانه‌ای مدیران دستگاه‌های اجرایی باشند، گفت: جدول مصاحبه مدیران دستگاه‌های اجرایی در همین راستا برای نیمه دوم سال تدوین شود و مدیران از ظرفیت رسانه برای ارائه عملکرد و اقدامات صورت گرفته، استفاده کنند.

محمدی‌زاده درباره خصوص فرهنگی در استان اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، کارهایی انجام گرفته و در عسلویه مجتمع فرهنگی در حال شروع به ساخت است و در برازجان مجتمع فرهنگی، کارهای پایانی خود را سپری می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی

وی داشتن کتابخانه مرکزی و مرکز مدیریت اسناد یکی از مطالبه‌های مردم استان بوشهر دانست و تاکید کرد:  عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و ساختمان اداری امسال در استان آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه بوشهر در دوران دفاع مقدس تنها استان کشور است که در سه حوزه زمین، دریا و هوا جنگیده است، گفت: با تاسیس این موزه در بسیاری از استان‌ها تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسیده و در این استان نیز موزه دفاع مقدس برای ثبت تاریخ ارزشمند بوشهر ضروری است.

محمدی‌زاده در خصوص ته لنجی بیان کرد: در زمینه کالای همراه ملوان به دستور رئیس‌جمهور آیین نامه‌ای در استان بوشهر و پس از آن در هیات دولت تصویب شد، اما چون منابع آن در سران قوا و مجلس باید برررسی شود، ما منتظر جواب آن‌ها هستیم. البته در این مدت مجوز سفرها را صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد استان بوشهر حوزه اشتغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست بیان کرد: حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای اشتغال خرد و روستایی تامین کرده ایم و بین شهرستان‌ها نسبت به جمعیت و نرخ بیکاری تقسیم شده که افراد می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

راه‌آهن بوشهر از بن بست خارج می‌شود

استاندار بوشهر راه آهن را آرزوی دیرینه بوشهری‌ها عنوان و بیان کرد: دولت قول داده است این مطالبه بعد از ۱۴ سال و با کمتر از ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی از بن بست خارج شود و، چون قرار است این کار با تهاتر نفت انجام شود، اعلام می‌کنیم که مشکل پروژه راه‌آهن بوشهر از منابع تهاتر نفت حل شده است.

محمدی‌زاده بابیان اینکه پروژه راه‌آهن برای استان فارس نیز بسیار بااهمیت است، افزود: راه آهن که از مرکز می‌آید اگر به بندر نرسد کارایی لازم را ندارد، راه آهن بوشهر - شیراز در شیراز متوقف شده و مهم است که این طرح به بندر عسلویه برسد.

وی با اشاره به اضافه شدن یک پیمانکار دیگر به پروژه راه‌آهن بوشهر گفت: علاوه بر ۲ پیمانکار موجود یک پیمانکار سومی به این پروژه افزوده خواهد شد تا انجام کار سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار بوشهر بابیان اینکه مدیرکل ورزش بودجه لازم برای ورزش استان را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: به مجموعه ورزش استان قول می‌دهم که این کمک را به ورزش و جوانان استان داشته باشیم تا حال ورزش استان خوب شود.

محمدی‌زاده یادآور شد: مجموعه‌هایی که از تیم‌های ورزشی استان حمایت می‌کردند، اعلام شده است که از تیم‌های ورزشی شاهین و ایرانجوان بوشهر حمایت کنند.

اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تهیه و تصویب شد

وی درباره منطقه آزاد بوشهر بیان کرد: اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تهیه و تصویب شده است، اکنون مشاوری برای طراحی و جانمایی سایت منطقه آزاد تعیین شده و در حال انجام کار است. گام بعدی دعوت از سرمایه گذاران است.

استاندار بوشهر درباره طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای نهضت ملی مسکن، وقت کافی گذاشتیم و در حال انجام آن هستیم و بیش از سهمیه یک ساله خود را انجام داده ایم. همچنین،  در برخی شهرهای کوچک استان که زمین وجود دارد، باید به جوانان زمین و وام مسکن بدهیم تا خانه بسازند.

محمدی‌زاده در خصوص واگذاری اراضی پرورش میگو در به جوانان در استان بوشهر گفت: ۱۳۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در استان بوشهر به جوانان روستایی، تحصیلکرده‌های شیلاتی و کشاورزی و سایر افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه به  ۱۵ هزار خانواده در خارج از محدوده شهری ساکن هستند، گفت: به‌دنبال حل این مشکل هستیم، به‌طوری که مناطق تنگک‌ها در بوشهر در حال اضافه شدن به محدوده شهری هستند تا با گرفتن پروانه و پایان ساخت، خدمات لازم را دریافت کنند.

شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح‌های ماندگار شده‌اند

استاندار بوشهر تاکید کرد: شهرداری‌ها را موظف به اجرای طرح‌های ماندگار کرده و توضیح داد: شهردارها در مراکز شهرستان‌ها را موظف کرده ایم در کنار خدمات معمولی که انجام می‌دهند، هر سال یک پروژه ماندگار نیز انجام دهند. برای مثال در برازجان از قدیم الایام پس از سیلاب، آب به داخل منازل می‌رفت و امسال موظف شده اند که دیوارکشی دره‌ها را انجام دهد و در گناوه قرار شده شهردار، پل دوم را آغاز کند.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: برای بیمارستان فاطمه زهرا بوشهر و ۱۷ شهریور برازجان که تعطیل هستند، تامین بودجه شده است و به زودی شاهد پیشرفت آن‌ها خواهیم بود.

وی در خصوص مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر اظهار کرد: منابع مصوبات سفر رئیس جمهور تامین و در اختیار استان قرار گرفته است و کارهای مربوط به پروژه‌ها در حال انجام است و سفر دوم نیز نیمه دوم سال انجام خواهد شد و با توجه به تجربیات قبل، دوست داریم در سفر بعدی پروژه‌های زیربنایی را انجام دهیم که از جمله آن‌ها بزرگراه بوشهر ـ شیراز است.