بوشهر با شهر ساحلی آفریقای جنوبی خواهرخوانده می‌شوند

بوشهر با شهر ساحلی آفریقای جنوبی خواهرخوانده می‌شوند

استاندار بوشهر از خواهرخواندگی این شهر با یکی از شهرهای ساحلی آفریقای جنوبی خبر داد.

 احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بوشهر مرکز تجارت و بازرگانی ایران در ادوار گذشته بوده است و بوشهری‌ها اصالتاً تاجر و بازرگان هستند.

استاندار بوشهر بیان کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس و خارج از این حوزه از سیاست‌های مهم استان خواهد بود و یکی از کشورهایی که ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با این استان دارد کشور آفریقای جنوبی است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی و مردم از آفریقای جنوبی و مبارزه با تبعیض نژادی از "نلسون ماندلا" حمایت کردند افزود: این کشور هم در پی جبران این زحمات و خدمات نظام اسلامی ایران هستند؛ در این راستا سفیر آفریقای جنوبی به استان بوشهر سفر کردند که ظرفیت‌های استان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری مورد بازدید قرار گرفت.

این مقام مسؤول گفت: ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه تولید خرما، آبزیان به ویژه میگوی پرورشی، محصولات پتروشیمی، سیمان، مواد معدنی، آهک، کود فسفات و گوجه فرنگی خارج از فصل است که این ظرفیت‌ها زمینه همکاری برای صادرات به آفریقای جنوبی را فراهم کرده که با دعوت از سفیر این ظرفیت‌ها از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

محمدی‌زاده عنوان کرد: توسعه روابط اقتصادی بین بوشهر و آفریقای جنوبی مورد تأکید است و با استفاده از این ظرفیت‌ها روابط اقتصادی این استان با آفریقای جنوبی گسترش می‌یابد و شهر بوشهر هم با یکی از شهرهای ساحلی این کشور خواهرخوانده می‌شود.