بهره‌برداری از بزرگترین پروژه انتقال پساب کشور در فارس

مجتمع فولاد پاسارگاد کوار یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی خصوصی کشور است

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه انتقال پساب کشور در فارس
این پروژه طی مدت سه سال توسط بخش خصوصی اجرا و به بهره‌برداری رسید

بزرگترین پروژه انتقال پساب صنعت کشور با ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار از شیراز به مجتمع فولاد پاسارگاد در شهرستان کوار به بهره‌برداری رسید.

نماینده کوار، خرامه و سروستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: بزرگترین پروژه بخش خصوصی انتقال پساب کشور به طول ۵۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی، عبدالعلی رحیمی مظفری افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال طی مدت سه سال توسط بخش خصوصی اجرا و با حضور مدیرعامل سازمان آبفا کشور در شهرستان کوار به بهره‌برداری رسید.

او اظهار کرد: با اجرای این پروژه، ظرفیت انتقال ۵۰۰ لیتر بر ثانیه پساب از شیراز به دومین صادر کننده فولاد کشور ایجاد شده که در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه انتقال و مصرف می‌شود تا علاوه بر تامین کل آب مورد نیاز این مجتمع صنعتی، آب مورد نیاز توسعه فضای سبز و صنایع پایین دستی این مجتمع که در دست مطالعه قرار دارد نیز تامین شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان، یادآور شد: مجتمع فولاد پاسارگاد کوار یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی خصوصی کشور است که در حومه شهر کوار در استان فارس قرار دارد و بیش از پنج هزار نفر که اکثریت آنها را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند در آن اشتغال دارند.