بهره برداری از ۴۷ پروژه راهداری فارس

بهره برداری از ۴۷ پروژه راهداری فارس
اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر پنج هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال بوده است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: همزمان با هفته دولت، ۴۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا راستار، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) افزود: از این تعداد پروژه، ۱۴ پروژه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به حوزه نگهداری راههای استان شامل عملیات‌های بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت راه‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها شامل تثبیت، تعمیر و تعریض پل‌ها نیز ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

او اظهار داشت: همچنین طی هفته دولت امسال شاهد افتتاح هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۲ میلیارد ریال در بخش ایمنی راه‌ها شامل اجرای روشنایی، اجرای نیوجرسی و احداث بولوار خواهیم بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: علاوه بر این، ۱۴ پروژه نیز در بخش راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

راستیار گفت: بهره برداری از سه مجتمع خدمات رفاهی در شهرستان‌های شیراز، فسا و سروستان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت شاهد آن خواهیم بود.

وی افزود: میزان اشتغالزایی طرح‌های هفته دولت امسال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نفر است که کمک شایانی به برقراری تردد ایمن و روان و توسعه کیفی و کمی حمل و نقل استان خواهد کرد.

او اظهار داشت: البته به جز طرح‌های مذکور، بخش قابل توجهی از عملیات‌های حوزه راهداری مانند بخشنده سازی و تسطیح حریم راه، لکه گیری، نصب تابلو و علائم جاده ای، احداث روشنایی نقطه ای و خط کشی محورهای استان و به شکل امانی با نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات این اداره کل اجرا می‌شود و پروژه‌های مذکور که در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید صرفا توسط پیمانکاران و با کارفرمایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اجرا شده است.