بنادر دیر و بوشهر دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران هستند

بنادر دیر و بوشهر دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران هستند

عبدالله محمد الخنجی، رئیس سازمان توسعه و مدیریت بنادر قطر همراه با هیاتی از مسئولان دریایی و بندری این کشور از ظرفیت‌های دریایی و بندری بوشهر، دیر و کنگان بازدید و فرصت‌های سرمایه گذاری در این بندرها را بررسی کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید گفت: این اداره کل به منظور توسعه روابط تجاری و افزایش همکار‌های بندری و دریایی با کشور قطر از تمامی ظرفیت‌های خود بهره خواهد گرفت و در این خصوص هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

محمد شکیبی‌نسب افزود: یکی از توانمندی‌های بندری بوشهر، جزیره نگین است که می‌توان با سرمایه‌گذاری و ایجاد یک مرکز پشتیبانی از سوی بخش خصوصی قطر در بندر بوشهر، زنجیره تامین صادارات کالا از بوشهر به این کشور بهتر اداره شود.

خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی هم گفت: این سازمان آماده هرگونه حمایت و همکاری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور قطر است و در این خصوص از تمامی گزینه‌ها و ظرفیت‌ها بهره خواهد گرفت.

عبدالله محمد الخنجی رئیس سازمان توسعه و مدیریت بنادر قطر نیز هدف از سفر به ایران را ملاقات با مقامات ایرانی و بازدید از بنادر استان بوشهر اعلام کرد و بیان کرد: بندرهای دیر و بوشهر دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران هستند و از آنجا که ۹۹ درصد مراودات تجاری بین ایران و قطر از طریق این دو بندر انجام می‌گیرد، این دوبندر در همکاری‌های تجاری بین دو کشور اهمیت بالایی دارند.

 در این بازدید عبداله محمد النبی مدیر عامل شرکت الموانی، حسین احمد المقیف معاون تجاری شرکت الموانی، حمد علی الانصاری مدیر کل بازاریابی و روابط عمومی شرکت الموانی و خالد عبداله النعیمی مدیر کل بندر الرویس، عبدالله محمد الخنجی رئیس سازمان توسعه و مدیریت بنادر قطر را همراهی می‌کردند.