بندر گناوه به‌عنوان شهر گردشگری کشور معرفی شد

بندر گناوه به‌عنوان شهر گردشگری کشور معرفی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: بندر گناوه را به‌ عنوان شهر گردشگری در کشور معرفی کرده‌ایم که از این طریق به برند گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده بیان داشت: یکی از برنامه‌های ما در مجموعه این اداره‌کل معرفی جاذبه و ظرفیت بندر گناوه بوده تا بتوانیم استاندارد‌های یک شهر گردشگری را برای آن بدست آوریم.

او می گوید: گناوه از لحاظ داشتن ظرفیت‌های تجاری در طول تاریخ و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همواره مقصد سفر هموطنان بوده و باید از این فرصت و قابلیت استفاده کرد.

این موضوع را مدیرکل میراث‌فرهنگی استان بوشهر در نشست با فرماندار بندر گناوه مطرح کرد.

به گفته ارسطوزاده در کنار توجه به بندر گناوه، منطقه نمونه گردشگری جزیره میرمهنا در بندر ریگ نیز تعریف شده است که براساس دستور استاندار، برای تبدیل شدن به یک شهرک ساحلی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: این طرح را بنا بر تاکید استاندار بوشهر برای رونق گردشگری و تبعات اقتصادی و اشتغال پایدار آن در دستور کار قرار داده‌ایم تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

ارسطوزاده می گوید: باتوجه به اینکه موتور لنج‌ها از ظرفیت‌های شاخص استان بوشهر هستند، هماهنگی شده تا متقاضیانی که قصد فعالیت گردشگری دارند، تقاضای خود را به اداره کل بنادر و دریانوردی استان تحویل دهند و پس از بررسی‌های فنی و در صورت احراز شرایط فنی، مجوز فعالیت به آن‌ها داده شود.