بله، پرسپولیس قربانی شد!

تیم 10 نفره یحیی صدر را از دست داد

بله، پرسپولیس قربانی شد!

تیم فوتبال پرسپولیس با توقف مقابل آلومینیوم اراک صدرنشینی را از دست داد.

تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک از ساعت 15:45 امروز در آخرین بازی روز اول هفته هجدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی جنجالی در نهایت با تساوی بدون گل تمام شد.

پرسپولیس با تساوی در این بازی برای دومین هفته متوالی در کسب پیروزی ناکام ماند تا با وجود 36 امتیازی شدن به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان، صدرنشینی را از دست بدهد.

شاگردان مهدی رحمتی نیز با 25 امتیاز موقتاً تا رتبه ششم بالا آمدند.

داور: مرتضی منصوریان

کمک‌‌ها:‌ فرهاد مروجی و حسن ظهیری

کارت زرد: میلاد سرلک از پرسپولیس/ سید مهران موسوی از آلومینیوم

کارت قرمز: علیرضا بیرانوند(43) برای پرسپولیس

گل: -

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند(4+45- احمد گوهری) مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی،‌ وحید امیری، کمال کامیابی نیا(46- سینا اسدبیگی) دانیال اسماعیلی فر، امید عالیشاه، محمد عمری، میلاد سرلک، مهدی ترابی(88- سروش رفیعی) و شیخ دیاباته(46- عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب آلومینیوم اراک: حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، امیر محمد هوشمند(73- محمدرضا خلعتبری) مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده(86- محمدرضا فلاحیان)، هانسل زاپاتا(86- اسماعیل شریفات) سید مهران موسوی، محمدرضا آزادی(86- رضا جبیره) امین جهان کهن(62- امیر نوری) میلاد فخرالدینی و سید احسان حسینی

سرمربی: مهدی رحمتی

دقایق حساس

دقیقه 9

حسین پورحمیدی ضربه ایستگاهی امید عالیشاه را با دست مخالف خود از زیر طاق دروازه آلومینیوم به کرنر فرستاد.

دقیقه 15

ارسال کرنر امین جهان‌کهن روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمدرضا آزادی از کنار دروازه بیرانوند بیرون رفت

دقیقه 39

دیاباته پس از کنترل توپ در برخورد با امیر محمد هوشمند روی زمین افتاد اما مرتضی منصوریان اعتقادی به اعلام پنالتی در این صحنه نداشت.

دقیقه 44

پس از هدر رفتن موقعیت ضد حمله پرسپولیس،  علیرضا نقی‌زاده در شرایطی کاملاً مشکوک به آفساید میلاد فخرالدینی را پشت مدافعان سرخ‌پوش به توپ رساند. در این لحظه بیرانوند با خروج از دروازه، پشت محوطه جریمه مدافع آلومینیوم را سرنگون کرد و با کارت قرمز مستقیم داور جریمه شد. این امر اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس به منصوریان شد.

این تصمیم سبب وقفه حدود 10 دقیقه ای در جریان بازی شد.

دقیقه 2+50

ضربه ایستگاهی محمدرضا آزادی از بالای دروازه گوهری بیرون رفت.

نیمه اول این دیدار 54 دقیقه زمان برد.

دقیقه 58

ضربه کم دقت آزادی با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 59

شوت مهدی ترابی با اختلاف از بالای دروازه پورحسینی راهی اوت شد.

دقیقه 66

در صحنه مشکوک دیگری درون محوطه جریمه آلومینیوم مهدی ترابی در برخورد با امیرمحمد هوشمند روی زمین افتاد اما باز هم داور پنالتی اعلام نکرد.

دقیقه 71

ارسال علیرضا نقی‌زاده از سمت راست پس از برخورد به سر مهران موسوی با ضربه سر سید احسان حسینی از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه 76

عیسی آل‌کثیر پس از اینکه دست میلاد فخرالدینی به کمرش برخورد کرد روی زمین افتاد اما باز هم منصوریان اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

دقیقه 80

ارسال کوتاه هانسل زاپاتا از سمت چپ دفاع پرسپولیس با ضربه محمدرضا آزادی همراه شد که پس از برخورد توپ به ولسیانی، مهاجم آلومینیوم بار دیگر ضربه زد که این بار گوهری این شوت را دفع کرد. پس از این واکنش آزادی با خطا روی گوهری توپ را وارد دروازه کرد که این گل مردود اعلام شد.

دقیقه 83

پاس رو به عقب میلاد سرلک سبب شد آل‌کثیر در موقعیت شوت زنی قرار بگیرد اما ضربه این بازیکن را پورحمیدی به شکل زیبایی دفع کرد.

نتایج سایر بازی ها

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور با انجام 4 بازی آغاز شد که نتایج آن‌ها به شرح زیر است:

تراکتور یک - فولاد صفر

ملوان یک - نساجی صفر

سپاهان 4 - گل گهر یک

پرسپولیس صفر - آلومینیوم اراک صفر

به این ترتیب در بالای جدول تغییرات مهمی رخ داد. سپاهان به خاطر تفاضل گل 17+ در صدر جدول قرار گرفت. پرسپولیس نیز با تفاضل 14+ در رده دوم ایستاد. شکست گل گهر مقابل سپاهان باعث شد تفاضل شاگردان قلعه‌نویی کمتر از استقلال شود تا آبی های تهران در رده سوم قرار بگیرند.

 جدول لیگ برتر پس از پایان بازی‌های امروز