کرواسی تا کجا پیش می رود؟

کرواسی تا کجا  پیش  می رود؟

کرواسی علیرغم فشار بزرگی که در طول 120 دقیقه از سوی ژاپن متحمل شد، در نهایت اما در ضربات پنالتی برتری فوق العاده‌اش را به نمایش گذاشت و توانست روی درخشش دومینیک لیواکوویچ دروازه‌بان خود که سه ضربه حریف را مهار کرد، تیم برنده بازی لقب گرفته و صعود کند.

بعد از اینکه ماریو پاسالیچ آخرین پنالتی را زد و کرواسی را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رساند، جشن بزرگی در زمین برگزار شد. نیکولا ولاشیچ که در دقیقه 110 وارد زمین شده بود، اولین بازیکنی بود که بعد از شاهکار این تیم در ضربات پنالتی جلوی دوربین‌ها حاضر شد: "این مسابقه نشان داد که ما چه تیمی هستیم و چه نوع اتحادی داریم. وقتی مقابل ژاپن که نمایش عالی داشت گل دریافت کردیم و در موقعیت شکست هستید. اما ما برمی‌گردیم و اینطور بر مسابقه مسلط می‌شویم، عالی است! من به همه، هم به هم‌تیمی‌ها و هم به هواداران، تبریک می‌گویم".

او در پاسخ به این سوال که آیا در تمرین ضربات پنالتی را تمرین کرده بودند اینطور گفت: بله، ما تمرین کردیم. امروز واضح بود که ژاپن به طور اتفاقی آلمان و اسپانیا را بدست نیاورد، اما نقاط قوت و ضعف آنها را می دانستیم و در نهایت موفق شدیم.  واقعا راضی و خوشحالم. اما واقعا باید از ژاپن نیز بابت این نمایش ستایش کرد.

آنها اکنون باید در انتظار مشخص شدن حریف بعدی خود که در تقابل دو تیم برزیل و کره جنوبی معرفی می‌شود، باشند: فکر می‌کنم برزیل قهرمان خواهد شد، اما هیچ چیز در این جام جهانی مشخص نیست. شما دیدید که چقدر شگفتی‌ها وجود داشت. همه چیز واقعا ممکن است. ما به راه خود ادامه می دهیم و ادامه می دهیم.