بسکتبال فارس در تکاپو برای صعود به سوپر لیگ

بسکتبال فارس در تکاپو برای صعود به سوپر لیگ

علی جمشیدپور – خبرنیوز / در مرحله حذفی پلی آف لیگ دسته اول بسکتبال کشور، امروز نزاجا فارس میزبان توفارقان آذر شهر بود که این دیدار با نتیجه 78 بر 70 به سود توفارقان به پایان رسید. در این مرحله که به صورت حذفی مسابقات پلی آف برگزار می شود با قرعه کشی انجام شده شیرازی ها میزبان آذرشهری ها شدند.

تیم بسکتبال نزاجا که مدت هاست برای رسیدن به سطح اول بسکتبال کشور با دستان خالی تلاش می کند تا کنون نشان داده که شایستگی حضور در سوپرلیگ ایران را دارد.

در کوارتر اول این دیدار میهمان با تسلط بر بازی موفق شد تا از فشار زیادی که بر روی تیم میزبان حاکم بود نهایت استفاده را ببرد و با نتیجه 23 بر 13 و با اختلاف 10 امتیاز، 15 دقیقه ابتدایی را پیروز به پایان برساند.

روند خوب تیم توفارقان در کوارتر دوم هم ادامه داشت و آذرشهری ها با پرتاب های 3 امتیازی موفق شدند اختلاف را بیشتر کرده و با نتیجه 46 بر 28 نیمه اول این دیدار حساس را در برابر شیرازی های با انگیزه برنده به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم ورق برگشت و قابلیت های کادر فنی جوان و با علم نزاجا خود نمایی کرد تا با چند تغییر تاکتیکی، بتوانند امتیازهای از دست رفته را جبران و به حداقل برسانند و با نتیجه 47 بر 56 به استقبال کوارتر پایانی بازی بروند.

کوارتر چهارم با درگیری های فراوان دو تیم آغاز شد. آذرشهری ها که احساس خطر می کردند و کامبک نزاجا را دور از دسترس نمی دیدند، کمی به خود آمده و با استفاده از قابلیت های بازیکن آمریکایی الاصل خود، بار دیگر بازی را کنترل کردند تا با همین اختلاف امتیاز به پیشواز بازی دوم بروند. در پایان با جنگندگی و سخت کوشی دو تیم، این دیدار با نتیجه 70 بر 78 به سود توفارقان آذرشهر به پایان رسید. شایان ذکر است که حضور پرشور تماشاگران و بسکتبال دوستان شیرازی در نتیجه گیری خوب تیم نزاجا تأثیر به سزایی داشته است.

بازی دوم این دو تیم روز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 در خانه بسکتبال شیراز برگزار خواهد شد.

محسن رضایی یکی از تأثیر گذارترین بازیکنان تیم نزاجا فارس پس از بازی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سطح مسابقات بسیار بالاست. تیم مقابل ما امروز با دارا بودن از بازیکن آمریکایی و امکانات کامل در این دوره حضور پیدا کرده است.

وی در رابطه با افت تیم بیان کرد: وقفه ای که در برگزاری مسابقات پلی آف جنوب کشور به وجود آمد باعث افت کیفی تیم شد. گرچه امروز با کمی خوش شانسی می توانستیم برنده این دیدار حساس باشیم اما این امر اتفاق نیفتاد. انشاالله که در بازی دوم این باخت را جبران خواهیم کرد چون اختلاف امتیاز پایین است به لطف خدا و با تلاش و جدیت بچه های تیم می توانیم به مرحله بعد پلی آف صعود کنیم.

بازیکن شیرازی تیم نزاجا در پایان ابراز داشت: سال ها شیراز تیمی در سطح اول بسکتبال کشور نداشته است. حالا که با غیرت بازیکنان تیم موفق شدیم با سوپرلیگ کشور چند قدم فاصله داشته باشیم از مسئولین استان و متولیان ورزشی تقاضا داریم که از تیم شهر و استانشان حمایت کنند و با کمک های مادی و معنوی در مسیر لیگ برتری شدن بسکتبال فارس نقش خود را ایفا کنند.

 

در حاشیه :

*دکتر صفرپور سرپرست اداره ورزش و جوانان استان فارس به همراه چند تن از مسئولین ورزشی استان در سالن خانه بسکتبال حضور و این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

*در آغاز کوارتر اول، درب سالن به روی تماشاگرانی که می خواستند برای تماشای بازی وارد سالن شوند توسط نیروی انتظامی بسته و اجازه ورود به آنها داده نشد. همچنین از ورود خبرنگار ما به سالن نیز جلوگیری شد. خبرنگار ما در صحبت هایی که با مأموران پرتلاش نیروی انتظامی انجام داد پی برد که به دستور شورای تأمین استان این اتفاق افتاده است. البته پس از چند دقیقه به علت نا معلومی درب ها گشوده و مابقی هواداران که پشت در مانده بودند برای تشویق تیم مورد علاقه خود وارد سالن خانه بسکتبال شدند.