برنامه استان فارس برای برگزاری ۷۳ نمایشگاه در سال جاری

برنامه استان فارس برای برگزاری ۷۳ نمایشگاه در سال جاری

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه امسال ۷۳ عنوان نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است، گفت: در حالی این ۷۳ نمایشگاه برگزار خواهند شد که طی دو سال اخیر به دلیل حاکمیت بیماری کرونا تنها ۲۲ عنوان نمایشگاه برگزار شد.

علی فرهادی شنبه ۲۷ فروردین در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه امسال برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و شناساندن آنها و فروش محصولات در نمایشگاه‌ها برنامه‌هایی تنظیم کرده‌ایم، اظهار کرد: این روند ضمن شناساندن، فروش محصولات و انعقاد قرارداد، اشتغال آفرینی به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به محور عملیاتی نمایشگاه‌های تخصصی دانش بنیان در خردادماه، گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان تحت عنوان "ایران‌ساخت" گرد هم می‌آیند که این اتفاق در سطح استان برای اولین بار رقم خواهد خورد و امید است تثبیت شود و استمرار یابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس همچنین با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان، دانش را دارند اما بنیه اقتصادی ندارند و باید از امکانات استفاده کنند، عنوان کرد: به صورت رایگان آنها را به نمایشگاه‌ها دعوت خواهیم کرد.

فرهادی افزود: امسال در نمایشگاه‌ها غرفه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف می‌شود تا شرکت‌های مرتبط با عنوان نمایشگاه حضور پیدا کنند و با دیگر شرکت‌ها ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز نمایشگاه‌هایی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: باید در این حوزه راهکارهای عملیاتی ایجاد شود. قطعاً در حوزه صنایع دستی، شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می‌توانند در برخی از حوزه‌ها مانند مواد اولیه، دوام و متریال ورود کنند.

 

فرهادی تاکید کرد: صنایع دستی کوچک نیاز به حمایت دارند تا از این بین نروند؛ البته دستگاه‌های دولتی متولی که اعتبار دارند باید در این بخش هزینه کنند.

او خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه تخصصی گردشگری، پیشنهاد می‌شود که میراث در تمام نمایشگاه‌ها معرفی شود و غرفه گردشگری داشته باشیم و بسته‌های مناسب هم تهیه شود.

فرهای با اشاره به اینکه علیرغم اینکه ماموریت شرکت نمایشگاه‌ها، اقتصادی است، گفت: نمی‌توان از کار فرهنگی دور شد و در این حوزه هم تکلیف داریم.در اسفندماه پیشنهاد خود را به متولی فرهنگی استان برای برگزاری نمایشگاه در طول سال برای مناسبتها ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه اگر به دنبال رونق تولید هستیم باید بپذیریم که کار تعطیل بردار نیست، یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان و در برخی از روزها به غیر از ایام تعطیل ماه محرم می‌توان نمایشگاه‌های مرتبط را برگزار کنیم.