بخشش ۲ محکوم به قصاص در فارس در ماه محرم

بخشش ۲ محکوم به قصاص در فارس در ماه محرم
پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم»

رئیس کل دادگستری استان فارس همزمان با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم اعلام کرد: دو محکوم به قصاص نفس در حوزه قضایی شیراز و مرودشت در پویش بخشش به عشق امام حسین (ع) بخشیده شدند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی چهارشنبه با بیان اینکه تلاش مشترک توسعه حل اختلاف وداوری استان فارس و همچنین هیات ویژه صلح و سازش استان در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» منتج به اعلام رضایت در دو فقره پرونده قصاص نفس شد، گفت: محکومین در آستانه اجرای حکم قصاص همزمان با دهه محرم و به احترام حضرت امام حسین علیه السلام، مورد بخشش اولیای دم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با مصالحه این دو فقره پرونده قصاص تعداد گذشت اولیاء دم در استان فارس از ابتدای سال تاکنون به ۳۳ فقره رسیده است با قدردانی از  تلاش های صورت گرفته در شعب ۷۲ و ۱۴ شورای حل اختلاف شیراز و مرودشت افزود: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نه تنها اسوه و الگوی کامل در حماسه و جهاد، شهادت و ظلم ستیزی است؛ بلکه باید از او درس عبودیت، سخاوت و جوانمردی، تهجد، انس با قرآن و تکریم انسان را آموخت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس از تلاش معاونین، سرپرستان، قضات، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف استان  نیز تشکر کرد و خواستار مشارکت همه معاونین و روسای حوزه های قضایی استان در ترویج فرهنگ صلح وسازش شد و بر تشکیل ماهانه جلسات کارگروه سازش پرونده های قصاص تاکید کرد. 

موسوی با تاکید بر موضوع آموزش و لزوم ارتقای مهارت های صلح و سازش اعضای توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس اضافه کرد: ارجاع پرونده‌ها باید با دقت لازم صورت گیرد و به نحوی باشد که صرفاً پرونده های قابل سازش به  توسعه حل اختلاف ارجاع شود.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های هیات های صلح مساجد، موسسات داوری و سایر  امکانات موجود در توسعه حل اختلاف و گسترش فرهنگ حسنه اصلاح ذات البین امری ضروری و از اهداف ویژه دادگستری استان در سال جاری است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.