بالاخره مسافران نوروزی پلاک خودرو خود را در سامانه " ایران من" ثبت کنند یا نه؟

بالاخره مسافران نوروزی پلاک خودرو خود را در سامانه " ایران من"  ثبت کنند یا نه؟

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا برای مهار این همه‌گیری درباره شرایط سفر در ایام نوروز توضیح داد.

علیرضا زالی فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: برای سفرهای نوروزی لازم است پلاک مسافران نوروزی در سامانه «ایران من» ثبت شود. برای تهران به عنوان مبدأ سفرهای نوروزی و مرکز اختلاط سویه‌های مختلف کرونا لازم است محدودیت‌های بیشتری در شروع و پایان سفر برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: باید استفاده حداکثری از ماسک مورد تاکید قرار گیرد گرچه آمار مراجعان سرپایی تهران نزولی است اما پوشش حدود ۴۰ درصدی تزریق واکسن در دز سوم کافی نیست و باید این آمار برای ایمنی کامل به ۸۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: نانوایی‌ها، باشگاه‌های ورزشی، پاساژها و سوپرمارکت‌ها چهار مرکزی هستند که نسبت به مابقی مکان‌ها خطرناک‌تر هستند، لذا باید تشدید کنترل‌ها و رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در آنها مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص ارائه خدمات در ایام پایانی سال نیز گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام عید آمادگی لازم را برای بیماریابی و ارائه خدمات در این حوزه دارند. بی‌تردید اصناف نیز باید رعایت پروتکل‌ها را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند. پس از اصفهان، تهران بیشترین ثبت کد بهداشتی اصناف را داشته اما لازم است در ثبت‌های جدید مشخصه‌هایی مانند تزریق دز سوم واکسن و نظارت میدانی مورد توجه قرار گیرد.

در حالی امروز فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از لزوم ثبت پلاک مسافران نوروزی در سامانه «ایران من» خبر داد که سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا، چهارشنبه ۱۱ اسفند درباره این‌که آیا باید پلاک خودروی شخصی برای سفر نوروزی در سامانه‌ای ثبت شود یا نه گفته بود: افرادی که دوزهای واکسن‌ کرونا را تزریق کرده و می‌خواهند برای نوروز عازم شهرهای دیگر شوند نیازی نیست مشخصات خود یا پلاک خودروی شخصی را در سامانه‌ای ثبت کنند.

 او در این باره توضح داده بود: دوربین‌های هوشمند جاده‌ای شماره پلاک خودروها را ثبت کرده و اگر مالک خودرو ۳ دوز واکسن را تزریق نکرده باشد تردد و سفرش غیرمجاز تلقی شده و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.