باشت ۲ بار لرزید

باشت ۲ بار لرزید

شهر باشت، مرکز شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید. مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت زمین‌لرزه اول را ۴.۳ درجه در مقیاس ریشتر ثبت کرده است.

زمان وقوع این زمین‌لرزه‌ها ساعت ۵ و ۲۵دقیقه و ۲۷ ثانیه صبح روز یکشنبه، یکم آبان ماه اعلام شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۹ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری باشت، کهگیلویه و بویراحمد، ۲۰ کیلومتری دوگنبدان، کهگیلویه و بویراحمد و۳۹ کیلومتری بابامنیر، فارس اتفاق افتاده است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی جانی و مالی این زمین‌لرزه گزارش نشده است.همچنین زمین لرزه ای دوم با شدت ۲.۵ درجه در مقیاس ریشتر ثبت شده و زمان وقوع این زمین‌لرزه‌ ساعت ۷ و سه دقیقه و چهار ثانیه صبح روز یکشنبه، یکم آبان ماه بوده است.

گفتنی است که زمین لرزه یا دیگر با شدت ۲.۹ درجه در مقیاس ریشتر ساعت ۵ و ۵۵دقیقه و ۵۷ ثانیه صبح روز یکشنبه، یکم آبان ماه در عمق ۹ کیلومتری زمین و در شهرستان گچساران به ثبت رسید، این زمین لرزه  در فاصله ۱۶ کیلومتری دوگنبدان، کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری باشت، کهگیلویه و بویراحمدو ۳۹ کیلومتری بابامنیر، فارس رخ داده است.

نادر گرامی، فرماندار شهرستان باشت گفت: تاکنون خسارت جالی و مالی ناشی از این زمین لرزه گزارش نشده است و تیم های ارزیاب و بخشداران روستاهای بخش بوستان و حوزه "خان احمد" و" سرآبیز "در حال ارزیابی و بررسی وضعیت منطقه هستند.